Feber hver uke hos ettårig

Iva82

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei, tenker at jeg kunne høre deres erfaringer. Lille jenta 14 månader gammel får feber minst en gang per uke i siste 2 måneder. Hun har forkjølelse symptomer og jeg tenker at det kommer ørebetennelse noen dager etter. Har vart hos fastlegen i januar men hun sa at hun hadde ikke betennelse da og der men at øret var litt rødt. Hun blir helt OK mellom feberen og matlyst varierer selfølgelig men jeg ammer fortsatt så er ikke så bekymret om det. Jeg tok henne til nytt legesjekk nå og vi venter svar på blodprøver. Nå legen sa at det var også øret litt rødt (men crp som sier at det er ett virus).
Noen med noe godt råd eller erfaring å dele?

Det er relativt vanlig om de går i barnehage. Kan holde på slik i månedsvis dessverre. Oppfølging av lege innimellom(og når barnet blir veldig dårlig) er derimot kjekt, i tilfelle det skulle være noe annet enn vanlige infeksjoner.

Hilsen en mamma som har erfart det samme med flere barn. Det er grusomt og frustrerende når det står på, men etterhvert blir de langt sjeldnere syke!

Hei, tenker at jeg kunne høre deres erfaringer. Lille jenta 14 månader gammel får feber minst en gang per uke i siste 2 måneder. Hun har forkjølelse symptomer og jeg tenker at det kommer ørebetennelse noen dager etter. Har vart hos fastlegen i januar men hun sa at hun hadde ikke betennelse da og der men at øret var litt rødt. Hun blir helt OK mellom feberen og matlyst varierer selfølgelig men jeg ammer fortsatt så er ikke så bekymret om det. Jeg tok henne til nytt legesjekk nå og vi venter svar på blodprøver. Nå legen sa at det var også øret litt rødt (men crp som sier at det er ett virus).
Noen med noe godt råd eller erfaring å dele?
Hvis hun går i bhg kan det hjelpe å holde henne hjemme i noen måneder (dersom det er mulig for dere).
Er det aktuelt å få henne sjekket hos en annen lege, så får dere en second opinion?

Takk for at dere deler!
Dette er tredje barn så vi har en del erfaring med barnehagen :bag:
Vi har vært hos fastlegen og tok blodprøver to ganger, alt tider på at det er bare virus etter virus etter virus men vi har også fått henvisning til barnelege bare i tilfelle det er noe annet.
Siden hun vokser og utvikler seg som hun skal tror jeg at det er bare første barnehageåret gøy!

Da har barnelege sa at det var "langvarig" øre betennelse og etter 10 dagers antibiotikakur lille var forkjølet 3 ganger uten noe problemer med feber som kommer og går eller øre betennelse. Hun er forkjølet på nytt og råd fra barnelegen var at hun må til fastlegen med en gang for å få antibiotika og henvisning til spesialist så her er vi med antibiotika på nytt og time hos spesialist i august.
Oppdaterer I tilfelle noen har samme utfordringer.

Back
Topp