Feber, hoste, influensa og gravid :(

frk-Kakemonster

Betatt av forumet
Siden før jeg fant ut at jeg var gravid slet jeg med trøtthet, en uvanlig stor trøtthet. Spiren i magen er et pergomirakel. Jeg har PCOS, så jeg bekymrer meg mye for at jeg vil miste. Med første(klarte vi få på helt egenhånd etter fire år) fikk jeg truende abort i uke ni, heldigvis gikk alt fint og hun er nå en fantejente på to år.
Utenom å allerede være bekymret har jeg 39 i feber, hoster så det gjør vondt i magen og klarer ikke bevege kroppen. Leste jeg kunne ta Paracet om jeg måtte ta noe smertestillende. Så med dårlig samvittighet gjorde jeg det. Noen der ute som har noen alternative te eller medisiner som er gode å ta når ein er gravid???
Andre gode råd??
Vil unngå mest mulig å ikke ødlegge denne tidlige prosessen

Paracet i anbefalte mengder er ok ved behov selv om man er gravid. Det kan nok være en fordel å bruke det for å få ned feberen litt. Timian er effektivt mot hoste! Ga jenta mi timian te med honning da hun hadde svineinfluensa, fungerte veldig bra

Paracet i anbefalte mengder er ok ved behov selv om man er gravid. Det kan nok være en fordel å bruke det for å få ned feberen litt. Timian er effektivt mot hoste! Ga jenta mi timian te med honning da hun hadde svineinfluensa, fungerte veldig bra

Tusen takk for tips☺️laget du som en timian/honning te då?

Oy! Nei! Måtte Google litt, og oppdaget at timian kan utløse abort!!! Sorry, dårlig tips! Det er forresten mange urter som kan det, lurt å sjekke opp litt før man koser seg med urtete i svangerskapet...!

Drakk mye ingefær og sitron te i svangerskapet med eldstemann da jeg var veldig plaget med kvalme. Men har ikke googlet om det kan være fare for abort med det... Jeg har også pcos og har hatt diagnosen uforklarlig habituell abort, får ekstra oppfølging pga begge diagnosene.

Varm melk med honning mot hosten, godt er det og. ellers er det bare å legge seg under dyna å gjøre minst mulig, å la kroppen bli frisk!

God bedring og lykke til:)

Back
Topp