Feber hos voksne

Aprikosblomst

Elsker forumet
Ja, vet dere hva? Jeg har veldig lite erfaring med feber på meg selv.. Har kanskje hatt feber 1-2 ganger på 10 år.

Jeg fryser rett og slett ihjel!!!! Har på masse klær og pledd, men neida. Fryser som bare det. Føler meg sååå svak... Henda og føttene mine kjenner ut som de skal svikte innimellom, skikkelig sliten. Vondt i hodet.
Er dette normalt da? :) har en temp som svinger mellom 39-40.

Last edited:
Frysing, hodepine, verk i kroppen ++ er veldig normale symptomer når man er syk og har feber. God bedring! :)

Det hørtes ut som influensa på meg :-)

Svært sjeldent feber her også, men fikk i sommer da jeg hadde lungebetennelse.

39 og 40 er jo ganske høyt for voksne, og med tanke på leddsmerter, høres det ut som en skikkelig influensa.

Slapp av og legg deg til rette på sofaen noen dager. God bedring :)

Paracet og legg deg. Ikke kle på masse klær.
Kald klut på panna hjelper også på å få ned feberen.
Og drikk masse vann.

Helt vanlig dessverre. Ta deg en paracet eller to :) God bedring!

Tusen takk dere! :)
Ibux tatt og skal finne senga, så tar mannen snuppa i natt og i morgen så mor får sove av seg litt feber :)

Kjedelig å være sjuk, ta smertestillande og vent på at det går over. Om feberen framleis er høg etter tre døgn er det lurt å ta ein tur til legen for å sjekke for/utelukke bakteriell betennelse som kan trenge antibiotikabehandling.

God bedring!

Paracet og Ibux og holde senga. Når du fryser og skjelver (ikke blir varm uansett), da stiger feberen og du bør ta febernedsettende.

Feber i voksen alder er grusomt! Hadde det for et par år siden selv under influensa, og jeg trodde jeg var døden nær. Måtte frem med rumpetermomereret for jeg var sikker på at den var langt over 40, så syk var jeg. Så viste den 38,5, haha!

Back
Topp