Feber etter vaksine

Shauri

Forumet er livet
VIP
Nå i kveldingen merker jeg at Alexander begynner å få litt feber, målte han til 38 nå rett før jeg la han. Sloknet ganske fort, så tror han er ganske utslitt etter han fikk vaksinen på 5 mnd kontrollen i dag. Lurer på om jeg bør sjekke feberen på han mens han sover for å se at den ikke stiger videre? Har febermåler som jeg bare lyser i pannen hans, så vil ikke komme borti han og risikere å vekke han.

Selve kontrollen i dag gikk veldig fint. Alexander er 8125 g og 66 cm.  Han gråt omtrent ingenting (max 1 sekund) da han fikk vaksinen! Stolt av den tøffe gutten min!

jeg ville ha sjekket tempen igjen ...

Fine gutten din da =) =)

ORIGINAL: #Åsen#

jeg ville ha sjekket tempen igjen ...

Fine gutten din da =) =)

Ville jeg også gjort.
Når snuppa fikk vaksine så virka ho normal når jeg la henne og ved første mating på nattan var ho så varm å ta på at det sved i henda mine..ho hadde bare 38,5 men ga henne en paracet siden normal tempen hennes er 36,5..

Jeg ville også sjekket!

Etter han hadde sovet nesten en time fikk jeg mannen min til å gå inn og ta tempen, var da 38,5. Lot han sove. Våknet selv av et mareritt (huff) kl 4 og gikk inn for å se til han, og da var temperaturen normal.

Det er visst veldig vanlig at babyer kan få feber etter vaksiner?
*Lurer jeg* så jeg vet hva jeg går til selv. [:)]

Men ja, er SÅÅÅ stolt av Alexander som var så flink da han fikk vaksinene sine! [:D]
Og så stor og flott han er!! Go'gutten! [:D]

Tiril hadde 38 da ho sovna. Jeg vekte henne ikke for å ta tempen. Søvnen hennes er så viktig for meg. Men jeg kjente på henne for å sjekke om hun var no varm. Men det var hun ikke.. så da bare la jeg meg og sjekket henne på morgenen igjen. De har jo oftest høyest feber på kvelden og mårran har jeg hørt.

ORIGINAL: My Angel

Det er visst veldig vanlig at babyer kan få feber etter vaksiner?
*Lurer jeg* så jeg vet hva jeg går til selv. [:)]

Men ja, er SÅÅÅ stolt av Alexander som var så flink da han fikk vaksinene sine! [:D]
Og så stor og flott han er!! Go'gutten! [:D]

Helt vanlig at de kan få feber ja. Alexander fikk det sist gang også.

Back
Topp