Feber av for mye sol?

Agnete

Forumet er livet
Min største har i natt klaget på at han har vært så varm og klam, tok tempen til morgen i dag og da hadde han 38,2..
Han var ute i hele går, smurte han inn med solkrem og hadde på caps.
Allikevel var han ganske så rød i toppen og varm :)
Nå er han helt fint, og kjempe sint for at det ikke ble barnehage i dag heller :p
Kan det være solen som gjorde at han fikk feber?

Hvis han ble solbrent så...

*æppen*

Solstikk kan gi feber.

Ja, det kan man. Jeg kastet mye opp og fikk feber om jeg var mye i sola som liten.

Det går også sommerinfulensa nå.

Blir man brent så kjemper kroppen for å fikse seg selv. Feber er en forsvarsmekanisme for å bekjempe "farer" og ta knekken på de. Derfor man ofte får feber av infeksjoner - for da drepes de basillene som er dumme. Bl.a. derfor man ikke skal kjøre på med febernedsettende med en gang det blir litt høy temp.

Så når en blir brent så prøver kroppen så godt den kan å fikse problemet (ikke alltid den vet hva som er galt ...)
= feber kan komme av solbrenthet

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Blir man brent så kjemper kroppen for å fikse seg selv. Feber er en forsvarsmekanisme for å bekjempe "farer" og ta knekken på de. Derfor man ofte får feber av infeksjoner - for da drepes de basillene som er dumme. Bl.a. derfor man ikke skal kjøre på med febernedsettende med en gang det blir litt høy temp.

Så når en blir brent så prøver kroppen så godt den kan å fikse problemet (ikke alltid den vet hva som er galt ...)
= feber kan komme av solbrenthet

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Det vet jeg, men han var ikke brent ett sted :) Derfor lurte jeg bare på om man kan reagere på bare sola også?

Sommerinfluensa? Samme som vinter eller? Han er i stor form nå, bader å koser seg. Jeg passer på at han får i seg veske i dag :)
Aner ikke. Syntes bare alle i vennekretsen min har barn som er forkjøla, har halsbetennelse og feber nå.

Min var sånn for to år siden. Rød på grunn av varmen, feber neste dag. Uka etter kom utslettet. Femte barnesjukdom.

Back
Topp