Feber, amming og baby?

MilliVanilli

Forumet er livet
Jeg har fått influensa,ligger på ca 39 i feber, vondt hals og ekstremt vondt i kroppen,altså influensa rett og slett.

Så har flere sagt til meg at "får håpe du ikke mister melka nå", mister man den av å være syk? Hvorfor, og hva kan man gjøre?

Å hvordan burde jeg "forholde" meg til jenta mi på 6 uker? Livredd for at hun skal bli syk! Vet de som oftest ikke får feber men[&:]

Hvis du ikke klarer å få i deg nok væske så kan melkeproduksjonen bli dårligere. Men om du fortsetter å amme hyppig, hviler så mye du kan og drikker MASSE så går det fint skal du se[:)]

Riktig god bedring!

Har ikke hørt at man mister melka av å være syk..
Kan det være de mener hvis ikke du ammer i perioden du er syk da?

ORIGINAL: Durken

Hvis du ikke klarer å få i deg nok væske så kan melkeproduksjonen bli dårligere. Men om du fortsetter å amme hyppig, hviler så mye du kan og drikker MASSE så går det fint skal du se[:)]

Riktig god bedring!

Når du sier det ,så høres det jo veldig logisk ut,hehe[:)] Tusen takk for svar[:)]

Hadde samme problemet som deg for en stund siden, ringte legevakta å hørte om jeg skulle amme selv om jeg var kjempesyk. Fikk beskjed om at det var best om jeg amma (så fikk ho i seg antistoffer også) å drikke masse vann..

ORIGINAL: anette..

Hadde samme problemet som deg for en stund siden, ringte legevakta å hørte om jeg skulle amme selv om jeg var kjempesyk. Fikk beskjed om at det var best om jeg amma (så fikk ho i seg antistoffer også) å drikke masse vann..

Ja,tenkte på de antistoffene, så prøver å amme som normalt[:)]

Siterer litt fra den o'store kloke ammeboken min.

Der står det at hvis mor er syk er det viktigste at hun får slappe av og slippe husarbeid slik at energien brukes til melkeproduksjon og å bli frisk igjen.

"Høy feber hos mor
Feber kan i blant føre til at melkemengden avtar i noen dager. Men ta det med ro, den kommer tilbake. Legg bare trøstig barnet til brystet, og drikk rikelig. Det forekommer, naturligvis, på toppen av det hele at barnet plutselig finner på å gjøre seg kostbart og nekter å ta et feberhett bryst eller å drikke opphetet melk! I såfall er du nødt til å pumpe eller håndmelke for å unngå at melkeproduksjonen avtar, eller at du får tilstoppede melkeganger på toppen av det hele. Febernedsettende medikamenter kan også være til hjelp."

ORIGINAL: Durken

Riktig god bedring!

samme beskjed fikk eg!

Back
Topp