Feber 9 mnd

Lille-My

Glad i forumet
Nå er vesla på fjerde døgn med feber. varierer fra 38,9 til 40,3. Var hos legen for to dager siden. Hun såg ikke noe gale i ørene, halsen eller u-lyder på lungene... Men feberen er her enda, og vesla er sliten stakkars. Får i henne drikke, og noe mat. Brekker seg lett. Hvor lenge lar dere barna deres (små barna) gå med feber??? Dette er første gang hun er syk, så er litt små nervøs jeg vettu

Ring legevakten hvis du er bekymret! :-)

Jeg gjorde det for to dager siden... Var inne og lot dem se på henne... De fant ingenting da. Men hvor lenge er "for lenge" med befer når de er så små...

Jeg er litt hysterisk selv jeg altså, men hvis hun ikke er noe bedre nå etter fire dager ville jeg tatt en tur til legen igjen i morgen. Finner sikkert ikke noe, men jeg syns ikke det er gøy når de små er syke over lang tid.

Jeg har skjønt at de luftveisinfeksjonene som går nå er ganske langvarige da, så det er helt sikkert ikke noe alvorlig :)

dra til legen igjen. som regel så ser ikke legen noe etter kun 1-2 døgn. men så ser man gjerne hevelser eller betennelser på 3-4 dagen med høy feber.

viser hun tegn til smerte? lukter urinen? Bleiebarn kan lett få urinveisinfeksjon og nyrebekkenbettenelse. Jeg ville dratt til legen for en ny fullsjekk og måling av crp.Det er størst sjanse for at det er noe ufarlig, men dersom en ikke vet hvorfor babyer har høy feber er det bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Hilsen en som nesten mistet sitt eldste barn fordi jeg ikke ble tatt på alvor før 4. legebesøket..........

Back
Topp