Feber 14 mnd

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Nå har lille solstråle vært av og på syk siden august. Hun blir liksom ikke bedre. Snørr og gørr og hoste og surkle osv.
Vet at flrste året i barnehagen er masse sjukdom, men stakkars... kan jo få litt opphold da.. Hentet henne idag og virket fin, kom hjem og ville ikke ha mat og ble veldig stille. Poff der var hun kokvarm.
Tok temp 38,7 og ga en stikkpille. 20 min senere var hun brennvarm.. Skal til lege på kontroll i morgen, men er så veldig redd for feberkramper. Feberen går liksom ikke ned. Tips/råd for å kjøle ned barnet?

Kle av. Evt kjølig (ikke kaldt, men kaldere enn barnet, rundt ordinær eller litt lavere temp) bad

Forøvrig har jeg hatt barn med over 40 i feber men aldri feberkramper

Forøvrig har jeg hatt barn med over 40 i feber men aldri feberkramper
Forrige gang gikk feberen opp til 40.2, hun ble sløv, mørk under øyne og blå over leppa. Ambulansen kom, og de sa hun hadde hatt feberkramper. Rett inn på legevakt. Hun ligger på kaldt rom nå(18 grader) iten dyne.

Forrige gang gikk feberen opp til 40.2, hun ble sløv, mørk under øyne og blå over leppa. Ambulansen kom, og de sa hun hadde hatt feberkramper. Rett inn på legevakt. Hun ligger på kaldt rom nå(18 grader) iten dyne.
Om. Barnet har hatt feberkramper før er det større grunn til å være obs ja. Det har heldigvis mine sluppet.

Har hun ingenting verken på seg eller over seg?

Har ikke så mange råd, men ville bare ønske god bedring til lille :Heartred

Masse god bedring til lille. Hvis ikke tempen synker ville jeg tatt kontakt med legevakt. Feberkramper er grusomt.

Hadde time hos lege på fredag. Hun hadde crp på 58 og lett feber. Rød i ørene, så vi fikk penicillin for ørebetennelse. Stakkar lita, nå har det gått i ett siden september. Men like blid❤❤❤

Hadde time hos lege på fredag. Hun hadde crp på 58 og lett feber. Rød i ørene, så vi fikk penicillin for ørebetennelse. Stakkar lita, nå har det gått i ett siden september. Men like blid❤❤❤
Uff, det høres veldig slitsomt ut for både store og små! Vi har nettopp vært til legen med en på 18 mnd som har vært forkjøla siden august, men der finner de ikke noe galt utover at han hoster og er snørrete. Håper penicillinen tar ørebetennelsen og at dere slipper flere feberkramper :Heartred

Back
Topp