Favorittmiddag?

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hva er din favorittmiddag?
Min er hjemmelaget pizza :)

Vanskelig spørsmål!
Jeg er veldig glad i falukorv, mammas spaghetti og biffsnadder, da. ;)

Hvordan lager moren din spaghettien da? :)

Steker kjøttdeig, løk og hvitløk sammen og krydrer med salt og pepper. Har det så oppi i en kasserolle med hakkede tomater + halve den tomme boksen med vann og 3/4 dl mel (jeg tar det mest på slump) og lar det småkoke i 10 minutter.

Skjærer opp paprika i biter og har det oppi sammen med en boks ananas. Kok det opp og krydre med oregano, basilikum og hvitløkspepper. Gjerne også timian og persille. Jeg tar ca en teskje av hver, men som regel bare smaker jeg det til.

Det er denne spaghettisausen jeg har vokst opp med og er den beste jeg noensinne har smakt. ;) Ikke så veldig avansert, men guuri, så godt!

Steker kjøttdeig, løk og hvitløk sammen og krydrer med salt og pepper. Har det så oppi i en kasserolle med hakkede tomater + halve den tomme boksen med vann og 3/4 dl mel (jeg tar det mest på slump) og lar det småkoke i 10 minutter.

Skjærer opp paprika i biter og har det oppi sammen med en boks ananas. Kok det opp og krydre med oregano, basilikum og hvitløkspepper. Gjerne også timian og persille. Jeg tar ca en teskje av hver, men som regel bare smaker jeg det til.

Det er denne spaghettisausen jeg har vokst opp med og er den beste jeg noensinne har smakt. ;) Ikke så veldig avansert, men guuri, så godt!
Den skal jeg ta å prøve ut en dag! Hørtes veldig god ut :)

Fiskeboller i hvit saus med masse karriiiiiiiiii:D:D

Fiskeboller i hvit saus:P
Ellers kommer taco,pepperbiff og pappas pølsegryte høyt opp på listen;)

Reker! Nei,, Biff :) Hmm.. Eller? Lasagne!! Ehhhm.. Klarer ikke velge, mat er jo så godt :D mmmm

Lasagne og pizza :-D

Kan forresten anbefale kombinasjonen av de to - Ble bedre enn forventet :P

Kunne nok skrevet 'alt basert på pasta' - men plasserer nok gnocchi helt på topp. Passer spesielt med en kremet ostesaus (feks quattro fromaggi)

Back
Topp