Favorittmerker babyklær

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Jeg tenker så smått å begynne å lage ønskeliste og kjøpe inn litt klær etter OUL og vi får vite kjønn, men er så store forskjeller i pris og størrelser jeg blir rent forvirret.

Hva er deres favoritter til babyen? Tenker hovedsaklig basicplaggene, som body, strømpebukse og pysj. Noen merker dere har likt bedre enn andre og hva styrer dere ev. unna?
 
Jeg er veldig glad i polarn o. pyret sine klær. Synes de vekser med baby og mister ikke form når det vaskes. Nøstebarn sin ull er også kjempe god :)
 
Liker Lindex sine klær best. De har dobbel rad med trykk-knapper på bodyene og varer lengre. Hm krymper ekstremt i vask/tørketrommel og synes cubus sine klær blir raskt nuppete. Liker også Newbie, men de er jo dyrere enn Lindex og holder seg ikke bedre.
 
Syns dei er gode i str, hverken små eller store:happy: ikke sånn typisk H&M der eg føler klærne vokser i bredden:happy:
 
Kommer så an på ungen. Min har hele tiden vært lang og slank, og han har veldig lange armer og ben. Eneste heldressene som fungerte var de fra KappAhl, ellers ble det for kort i armer og ben. Sleit også med bodyer, for de som passet i kroppen passet ikke på armer - der var vel også newbie best. Har man litt stuttere baby med kortere lemmer er jo H&M midt i blinken :happy: Synes newbie har vanvittig mye fint da! Ellers synes jeg de har mye fint på barnas hus og de andre barnebutikkene :)
 
Lindex, newbie og reflex fra barnas hus :) vi har også brukt litt fra h&m. Ellers har vi vært veldig fornøyd med joha på kjøligere dager mot høst/vinter.
 
Eg er veldig glad i bodene fra hustle and Claire (elns). I begynnelsen er jeg veldig glad i omslagsbodyer. H&M sine bodyer med knapper på skulderen har aldri vært noe særlig til mine, da de hodefasongen deres ikke passet halsen i de bodyene. Endte med å strekke en del av de hver gang etter vask jeg har brukt en del bodyer fra Cubus. Egentlig gått litt etter hvor det har vært utvalg på guttenklær. I 2012 var det magert utvalg ifht jenteklær, i 16 var det noe bedre. Så håper på at det nå er mer å velge i om det skulle være en gutt til :)

Strømpebukser er jeg veldig glad i Joha. Syns de sitter godt på :)
 
Jeg er fornøyd med klær fra Hm, Lindex og Cubus :) Men har ikke brydd meg om å kjøpe andre heller.
 
Lindex har vært en favoritt her, samme med hust & claire. Syns HM sine var bedre når hun ble litt større, type 74 og oppover.
Men vi bruker sjeldent tørketrommel, og klærne blir som regel vasket på 40gr., så tror det gjør at det ikke slites så fort uansett merke.
 
Sniker fra september.

Vi har nesten hatt bare klær fra Lindex til ettåringen. De er litt store i størrelsen, i alle fall bodyene. De holder seg kjempegodt i vask! HM synes jeg mister fasongen etter første vask. Lindex-pysjamasene med toveis glidelås er helt fantastiske!
 
Mange år siden jeg har hatt små. Så blir mer hva jeg tenker å kjøpe. Jeg tenker hust and claire bodyer. Mp eller melton strømpebukser. Så wheat, gullkorn og newbie.

men dette er når jeg skal kjøpe nytt. Har nettopp kjøpt en pakke med brukt tøy. Der var det jo masse hm, reflex, joha osv.
 
Sniker :)

Basisplagg som (omslags)body og pysj fra Lindex og Polarn O. Pyret er absolutte favoritter her. Alle plaggene herfra som vi har fra 2017-barnet vårt, har holdt seg veldig godt etter bruk og vask vs samme type plagg fra feks HM. Og var en fryd å ta fram igjen til nr 2, ser jo knapt brukt ut. Liker også Newbie, men syns de holder seg noe dårligere over tid.

Opplever Lindex og PoP som rause i størrelsen, og pluss for dobbeltrad med knapper i skrittet på body og mulighet for oppbrett på ermer. Samt at de har utrolig godt utvalg i unisex!

Reflex er helt ok til en passe pris, men basicserien syns jeg er lite slitesterkt og til tider små i størrelsen. Men liker strømpebuksene til Reflex. De sitter godt og holder seg bra i vask. Condore strømpebukser er også favoritt, men de er ganske dyre.

Vi har endel NameIt, veldig fornøyd med de plaggene. Holder godt i vask, og normale i størrelsen. Men de har ikke stort utvalg av omslagsbodyer, og det er egentlig must til nyfødt. Så til eldre babyer er det et veldig holdbart og ålreit merke.

Nøstebarn og Hust & Claire sine ullplagg er favoritt-ulla, og rause i størrelsen. Joha har også en del deilige plagg, men opplever de som små i størrelsen.
 
Dette kommer HELT an på kroppsformen til babyen din. Mi første er lang og smal og da passet Newbie godt. Lindex-bodies er korte og brede, så det funket dårlig. Jeg ville ikke kjøpt noe mer enn noen få plagg før barnet er født og da gjerne i litt forskjellige merker, så kan du heller kjøpe etter hvert når du vet hvordan babyen din er :)
 
Takk for tips alle sammen :)

Jeg ser flere ikke er fornøyd med HM, men Lindex har jo mye fint, så glad mange er fornøyd med kvaliteten deres!

Vi kjøper nok ett utvalg fra ulike steder, men greit å ha ett utgangspunkt i jungelen og ikke brenne seg på en 10pk med bodyer som blir stygg i vask etter få gangers bruk og strømpebukser som rakner med en gang liksom :)
 
Takk for tips alle sammen :)

Jeg ser flere ikke er fornøyd med HM, men Lindex har jo mye fint, så glad mange er fornøyd med kvaliteten deres!

Vi kjøper nok ett utvalg fra ulike steder, men greit å ha ett utgangspunkt i jungelen og ikke brenne seg på en 10pk med bodyer som blir stygg i vask etter få gangers bruk og strømpebukser som rakner med en gang liksom :)

Man får ofte hva man betaler for :) Hvis du må kjøpe nytt, har feks Lindex 3 for 2 på mange av basisplaggene sine. Så da blir ikke prisen så ille vs HM likevel, samt at de varer en evighet. Som sagt er vi på baby nr 2 med masse Lindex-klær, og mye av det kan vi nok gi bort til en tredje baby med god samvittighet eller selge til en grei pris :)

Kan forresten anbefale bodyforlenger, det er gull om du får en baby som er lang i ryggen.
 
Takk for tips alle sammen :)

Jeg ser flere ikke er fornøyd med HM, men Lindex har jo mye fint, så glad mange er fornøyd med kvaliteten deres!

Vi kjøper nok ett utvalg fra ulike steder, men greit å ha ett utgangspunkt i jungelen og ikke brenne seg på en 10pk med bodyer som blir stygg i vask etter få gangers bruk og strømpebukser som rakner med en gang liksom :)
Strømpebukser er ikke bare strømpebukser. Så det er faktisk ett av plaggene jeg skal legge penger i denne gangen. Er så lei av strømpebukser som ikke sitter fint på. Men, det betyr ikke at det må være de dyreste. Absolutt ikke. Med førstemann var de beste strømpebuksene jeg fikk tak i fra spar kjøp faktisk. Men de sluttet å produsere akkurat de.
 
Enig med mange her, klærne fra Lindex er blant de jeg liker best. Og en annen ting jeg synes er veldig positivt er at det er lett å finne babyklær som er kjønnsnøytrale på Lindex, i motsetning til mange andre steder. Kan også nevne Janus, de har kanskje ikke de aller peneste klærne, men alt vi har derfra er veldig praktisk og slitesterkt. Har arvet Janus klær som er brukt av flere barn uten at det synes det minste. Vi har også vært veldig fornøyd med ullstrømpebukser fra Safa.
Har en del ullklær fra Joha som er fine, men personlig mener jeg at kvaliteten ikke står helt til prisen. Hust and Claire er nok bedre.
 
Back
Topp