Favorittmat :)

Tuppeline

Forumet er livet
VIP
Augustmødrene 2014
Ka e favorittmaten dokkers no? Har smaken endra sæ sia dokk vart gravid ? Sjøl så spise æ aillt æ kjæm over....Favorittmatn e brødskive me leverpostei å paprika me appelsinjuice eiller salat

Syns brødskiver med masse godt pålegg og grønnsaker er skikkelig digg om dagen :-D

Å, jeg får halsbrann bare av å lese om leverpostei og appelsinjuice.. 

Jeg spiser brødskiver/ knekkebrød med gulost og agurk, innimellom paprika på. Det er det eneste som ikke gir meg halsbrann som jeg har funnet til nå. Hadde en voldsom servelat-periode tidligere, men har måttet avsluttet den. 
Jeg er nok mer middagsmenneske for tiden, og da spesielt spagetti med pesto eller ris med soyasaus. Veldig godt med stekt fisk også. Men det er ikke noe som er spesielt med svangerskapet, kun halsbrannen som gjør at jeg endrer smak.

PÆRER - kalde, harde pærer.. :) mmmm... 
jeg kjøper aldri pærer til vanlig, men nå, må ha det!

Ellers har knekkebrød med trønderfår og majones vært en hit, men nå er det altså ristet brød med bringebærsyltetøy og brunost :) 

Baguette med smør,skinke,agurk og paprika. Og den kjøper jeg som regel i en Meny butikk her,for det er der den er best laget. Ellers MÅ jeg ha meierismør i all middagen jeg lager hvor dette eller melange er vanlig. Lammekjøtt har jeg også fått dilla på,potetstappe og sjokomelk.

Leverpostei kan jeg ikke spise nå,for jeg kjenner bare jernsmaken og jeg har blitt dårlig de to siste gangene jeg spiste leverpostei.

Har forresten også fått i meg mye Mariekjeks og bananer.

Har ikke cravings på noe egentlig, jeg spiser stort sett det jeg gjorde før jeg ble gravid, foruten det man ikke skal.
Jeg spiser kanskje ofte brød med leverpostei og masse agurk og melk med oboy-det er godt:) Men jeg har alltid hatt perioder med pålegg jeg spiser mye av, så det er ikke så veldig unormalt for meg.

Denne gangen har jeg ikke fått noe jeg må ha. Spiser akkurat som før

hmmm hva skal jeg si!!! GODTERI!!!!!!! Jeg er så sugen på søtt og salt at jeg blir snart gal...

Er veldig glad i kinamat og schampi, men ellers ingen storfavoritt av no slag. Her går derimot ikke det meste ned. Så det jeg klarer å spise er bra:)

Rugbrød med majones, ost, skinke og agurk er blitt en vinner her i gården! :) Ellers syns jeg det er sinnsykt godt med sjokomelk og eplejuice! Til middag spiser jeg det meste, blitt litt sånn at jeg spiser det jeg får tak i! :p 

Jeg har skikkelig lyst på berlinerboller med vaniljekrem! Jeg har kun unnet med tre-fire i løpet av svangerskapet (har jo lagt på meg 13 kg alt ) men tenker på de hele tiden! Ellers har jeg veldig liten skive matlyst, måtte rå med et gammelt vaffeljern på jobb sånn at jeg kan lage ostesmørbrød. Ellers prøver jeg å spise sunt for å unngå ytterligere 13 kg....

Back
Topp