Favorittmat i svangerskapet

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Hva har du spist mest av gjennom svangerskapet? Har det vært noe du må ha?

Selv er jeg ikke overrasket om snuppa kommer ut og ser ut som et egg :chicken: Jeg har spist mye egg!!
 
Thai! Men hun ser ikke spes asiatisk ut likevel:happy7
 
Jeg har ikke hatt lyst på noen ting! Men, har spist en del spathetti med ost og ketchup, fordi det har vært raskt og hjulpet magisk mot kvalmen. Kunne ikke tenkt meg å spise det nå egentlig.
 
Hjemmelaget jordbærsyltetøy (eller det frosne fra Nora). Gjerne på et nystekt rundstykke! Mmmmmmm:smug:
 
Jeg har hatt perioder. Men appelsin/sitrus i en eller annen form har fulgt meg hele veien. Appelsin/appelsinjuice og klementiner samt sitron skiver i vannet.
 
I starten gikk det mye i frukt, de siste månedene i søtsaker. Bakst og sjokolade. Synes egentlig det er utrolig at lillegutt ikke var større enn 3236 gram med tanke på hvor mye jeg slet med å begrense meg på slutten :joyful:
 
Hmm, med første var det burgere. Men med han her var det ingen cravings - nesten litt skuffet ;)
 
Eneste jeg måtte ha var vann i camelbak flaska mi.
Med første var det sjokomelk i de små pakkene med sugerør :)
 
Hmmm... har ikke hatt noe spesiell favoritt... har variert litt etter hvor jeg har vært i svangerskapet, i starten var alt av frukt favoritt... fikk jo ikke i meg stort annet og det var lett å ha tilgjengelig.
Men jeg må si jeg har vært litt avhengig av å ha sånn piano duo yoghurt i kjøleskapet :p ikke det sunneste, men har unt meg det som kos/dessert.
Tanken på pizza, grillmat eller generelt kjøtt har jeg ikke vært begeistret for heller. Og det er noe jeg liker godt til vanlig.
 
Kald mat har vært mer fristende enn varme "tunge" middagsretter her.
 
Back
Topp