Favorittjulekake

Kvitre

Forumet er livet
Ja, hva er din?

jeg liker spekelasi. hvis de er sånn litt tykk å myk å ikke liten å knallhard

Rømmebrød eller Pepperkaker med melis, nonstop og seigmenn på[8D]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Det aller beste er peppermyntekuler, men det er jo ikke noen kake...

Gjør ikke noe, det er jo julegodt!!
Jeg trenger forslag til noe godt å lage [:D]

Min favoritt er....hmmm.... bordstabel er veldig godt, men favoritten er nok mors hjemmelaga marsipan [:)]

Hvis du trenger forslag, så kommer jeg med noen:
Marshmellows (eller hvordan det nå skrives), som du dypper delvis i smelta sjokolade og så ruller i kokos. Sett marshmellowsen først på en pinne. Det blir jo nesten som kokosboller.

Hjemmelaget marsipan er jo veldig godt! Da kan man jo bruke konditorfarge og lage mye rart [:)]

Fant en oppskrift på noe som heter gløggkuler på detsoteliv.no Der har de også en gløgg-kake i langpanne som ser god ut. Funker ikke å linke til oppskriftene, så du får heller søke på hjemmesiden om du vil se.

Delfiakake med seigmenn og hjemmelaget marsipan oppi er jo også veldig godt [:D]

Den med marshmellows hørtes god ut!! Gløggkuler også, de skal finnes. Delfiakake liker jeg ikke, så det gidder jeg ikke lage [;)] TRor jeg skal teste serinakaker også (etter deg det også [:D]) Tror jeg skal lage noe cookies av noe slag også... vi er ikke store kakespisere i huset her, men i år skal vi ha litt besøk, og da må vi jo ha noe å servere [:)]

Jeg er ikke noe kakemenneske, verken for store eller små kaker. Men liker bernlinerkranser veldig godt [:D] Og det spiser vi bare i julen så! OG såklart pepperkaker med MASSE namnam-pynt!

Men godis derimot, jømmi, så tror forslaget til Mamma til Andrea må prøves!

Hvis du trenger forslag, så kommer jeg med noen:
Marshmellows (eller hvordan det nå skrives), som du dypper delvis i smelta sjokolade og så ruller i kokos. Sett marshmellowsen først på en pinne. Det blir jo nesten som kokosboller.

Hjemmelaget marsipan er jo veldig godt! Da kan man jo bruke konditorfarge og lage mye rart [:)]

Fant en oppskrift på noe som heter gløggkuler på detsoteliv.no Der har de også en gløgg-kake i langpanne som ser god ut. Funker ikke å linke til oppskriftene, så du får heller søke på hjemmesiden om du vil se.

Delfiakake med seigmenn og hjemmelaget marsipan oppi er jo også veldig godt [:D]

Nam nam det hørtes godt ut [:D]

jeg synes sjakkruter er så godt. [:D] så d skal jeg lage [:)]

I fjor skulle jeg lage hjemmelaget marsipan, men endte opp med å ta for mye eggehvite i(og ikke mer mandler[8D]) så jeg rullet dem til kuler og stekte dem[:D]! De fløt ut og ble de beste småkakene EVER[:D]!

Back
Topp