Favorittgrøt?

Den musligrøten...hva er egentlig det? Tenker frokostblanding jeg når jeg hører musli...

Sent from my iPhone using BV Forum
Det er fullkornshvete, fullkornsris og fullkornshavre med litt tekstur, sammen med økologisk tørket fruktpulver av bringebær, eple og banan. Den er grovere enn de andre grøtene :)

Min får hvetegrøt med eple til frokost og god natt havregøt til kvelds :-) men hun liker alt! Har enda ikke spytta ut noe ho har smakt. Ser ikke ut som om dette blir en kresen frøken hvertfall :D

Vi har også prøvd alle av Holle, bruker fast hirse grøten som jeg blander i alle type grøt.

Holle er billigere enn vanlig "butikk" grøt her. Så hender jeg heller får før Holle.

Til kvelden får hun en grøt som er en blanding med ris, pasta og gulrot.

Er egentlig ikke så fan av risgrøt, synes det blir så fort suppe.

Vi har også prøvd alle av Holle, bruker fast hirse grøten som jeg blander i alle type grøt.

Holle er billigere enn vanlig "butikk" grøt her. Så hender jeg heller får før Holle.

Til kvelden får hun en grøt som er en blanding med ris, pasta og gulrot.

Er egentlig ikke så fan av risgrøt, synes det blir så fort suppe.
Jeg tenker at risgrøt heller ikke metter like mye. Tenker jo at når jeg selv spiser risgrøt så blir jeg ofte full i magen, og så sulten igjen etter en time.
Så jeg sverger til havregrøt, det er jo sunt i utgangspunktet. Maisgrøt tenker jeg også er litt "vomfyll".

Maisgrøt og risgrøt inneholder jo ikke så mye næringsstoffer og bør vel ikke brukes som hovedgrøt etter den aller første tilvenningen. Mye bedre å gå for andre typer korn. Hirse inneholder jo naturlig mye jern f.eks. Snuppa her har aldri fått mais eller ris, vi gikk rett på hirse. Nå bytter vi litt på, har alltid tre forskjellige typer i skapet :)

Maisgrøt og risgrøt inneholder jo ikke så mye næringsstoffer og bør vel ikke brukes som hovedgrøt etter den aller første tilvenningen. Mye bedre å gå for andre typer korn. Hirse inneholder jo naturlig mye jern f.eks. Snuppa her har aldri fått mais eller ris, vi gikk rett på hirse. Nå bytter vi litt på, har alltid tre forskjellige typer i skapet :)

Her har vi også brukt mest hirse og bruker mest fortsatt.

Jeg fant ny grøt på butikken idag. Jeg sa jo nettopp at jeg ikke gir risgrøt, men denne så så spennende ut så jeg hadde lyst å prøve. Hun skal få i kveld!

Vedlegg

• 1412261574914.jpg
    1412261574914.jpg
    41,1 KB · Visninger: 8
Her går all grøt ned! sinlac (kvalmende søt så den skal ikke i hus mer),holle sin hitde grøt,nestle,hipp og bygg/havregrøt:-)

Jeg fant ny grøt på butikken idag. Jeg sa jo nettopp at jeg ikke gir risgrøt, men denne så så spennende ut så jeg hadde lyst å prøve. Hun skal få i kveld!
Grøten falt i smak, vanligvis spiser hun en halv porsjon men idag spiste hun en hel!
Så denne skal vi fortsette med.

• Liker
Reactions: BMC

Den får frøkna før hun legger seg (altså før hun får flaske for natta). Hun liker den godt!

Hvilken butikk fant du denne på? Ikke sett den før.

Hvilken butikk fant du denne på? Ikke sett den før.
Rimi. Lurer på om den er importert, for det heter jo småfolk i Norge, ikke semper. Det er jo i Sverige og Danmark.

Rimi. Lurer på om den er importert, for det heter jo småfolk i Norge, ikke semper. Det er jo i Sverige og Danmark.
Er så dårlig utvalg fra småfolk/semper her oppe, finner veldig lite av dems grøt.. Største utvalget er nestle.

Er så dårlig utvalg fra småfolk/semper her oppe, finner veldig lite av dems grøt.. Største utvalget er nestle.
Er egentlig ganske dårlig utvalg her også, men jeg triller innom ulike butikker for å titte på hva de har og kjøper selv om det ikke er nærbutikken. Tar det som en trilletur;)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp