Favorisering??

Bkno5207662

Forelsket i forumet
Gutten min på snart 11 uker har jo vært hjemme sammen med meg lenge nå. Jeg er der når han våkner, sover, er trist, sur, blid osv. Jeg ammer han også. I de siste 2 ukene har han begynt å gråte (av og til) i fanget hos andre. Han trenger ikke se på de engang og så kommer surleppa og han gråter kjempemasse. Blir stille hos meg. I dag hadde sambo han og han begynte å gråte på samme måte. Jeg tenkte han kanskje hadde vondt i magen eller nå, men sambo ville prøve å roe han ned. Etter laaang tid klarte jeg ikke høre gråtinga lengre og fikk han i fanget. Han var varm av all skrikinga og skalv omtrent når jeg fikk han, og så begynte han å pludre og smile. ?? Er dette en skikkelig mammadalt? Favoriserer de/er redd ukjente så tidlig som dette? Tips mottas med takk.. Hilsen litt frustrert mamma :)

Mh

Jeg tror det har noe med morsmelka å gjøre. Du lukter melk, og da roer babyen seg naturlig hos deg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sånn er småen her også til tider. Har vært sånn noen uker (12 uker gammel) Gråter/ler omhverandre av pappaen sin. Blir helt hysterisk noen ganger når pappaen skal holde henne eller prater til henne. Mens andre ganger går det fint. Er helt merkelig syns jeg !

Min lille pike ❤️

Sånn er småen her også til tider. Har vært sånn noen uker (12 uker gammel) Gråter/ler omhverandre av pappaen sin. Blir helt hysterisk noen ganger når pappaen skal holde henne eller prater til henne. Mens andre ganger går det fint. Er helt merkelig syns jeg !

Min lille pike ❤️
Det er mer sånn her også, det er ikke noe system på det.

Mi største jente var sånn fra hun var 11-12 uker gammel, livredd fremmede og var tryggest hos meg. Hun var sånn frem til hun var rundt året faktisk. Kan ha med ammingen å gjøre ja, men jenta mi er det jeg vil kalle et høysensitivt barn, og da er trygghet veldig viktig. Hun kunne være redd faren også av og til.

Mi største jente var sånn fra hun var 11-12 uker gammel, livredd fremmede og var tryggest hos meg. Hun var sånn frem til hun var rundt året faktisk. Kan ha med ammingen å gjøre ja, men jenta mi er det jeg vil kalle et høysensitivt barn, og da er trygghet veldig viktig. Hun kunne være redd faren også av og til.
Uff, høres slitsomt ut. Her er hun veldig glad i pappaen sin, men når gråten først har "hengt seg opp" er det bare mamma som funker.

Her elsker prinsessa å bli båret rundt av pappa sin. Men er hun sulten er det selvfølgelig bare mamma som gjelder. Men hun liker også oldemor, besteforeldre, tanter osv. Ikke såå glad i å bli holdt av de yngste søskenbarna sine bare ;) Er 2,5 mnd

Jeg tenker at det også i noen tilfeller kan ha noe med lukter å gjøre? Mange fedre har kanskje litt "godlukt" (i form av deo, spray, såpe) på seg av og til som babyen reagerer på? Og når man er på besøk hos andre så har de lukter som kan være helt fremmed/utrygt for babyen, da er det mamma/pappalukta som er tryggest.
Jeg vet ikke altså, bare tenker høyt egentlig.

Jeg tenker at det også i noen tilfeller kan ha noe med lukter å gjøre? Mange fedre har kanskje litt "godlukt" (i form av deo, spray, såpe) på seg av og til som babyen reagerer på? Og når man er på besøk hos andre så har de lukter som kan være helt fremmed/utrygt for babyen, da er det mamma/pappalukta som er tryggest.
Jeg vet ikke altså, bare tenker høyt egentlig.

Det kan ligge noe i det du sier ja! Bruker selv ikke parfyme pga allergi og kjenner godt lukta av han etter folk har holdt han.

Mh

Back
Topp