Fastsettelse på barnebidrag?

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Har sendt papirer til nav for at dem skal fastsette barnebidrag til min eldste sønn.. får 2000kr nå, økte for 4mndr sida, men det dekker ikke reisa fram og tilbake de 2 helgene i mnd han er der omtrent.. Før det fikk jeg 1200kr og fått det i 2år eller noe sånt. Og før det igjen ingenting. har ikke hatt behov for det og bf slet litt med økonomien en stund, han sier han ikke har mer enn 2000kr å avse nå heller. men nå sliter jeg og samboern min.. så må bare prøve alle muligheter nå.
pluss at bf egentlig skylder meg ca30tusen for de 5 årene han ikke betalte bidrag, men han sa han kunne bli med å spleise.. (ekstra vintertøy, pentøy, reisen til bf osv)

Det jeg egentlig lurer på er om: Kan nav endre den utbetalingen til å bli mindre enn det jeg og bf har blitt enige om? er litt dumt å betale det gebyret for så å finne ut at det blir mindre bidrag..

For nav ser vel på inntekten han har hatt de siste åra?

La ut linken til dette innlegget på generelt. Kanskje flere kan svare deg :)

Vist du går inn på nav.no så ligger det en bidragskalkulator der du kan bruke :) den stemmer ganske nøyaktig.

Om jeg ikke husker helt feil så skal transport til og fra samvær deles etter en brøk det og.
Bidrag for tid du ikke har krevd bidrag for er nok vann som har rent under broen og noe du kan se langt etter.

En skal nå dele utgiftene for reise trodde jeg.

Back
Topp