Fastsette termin

Sumsum

Glad i forumet
Himmelbarn
Junibollene 2023
Julibarna2024☀️
Fikk dere termin på otul? :) jeg fikk det, men lurer på om de endrer den igjen på ordinær ultralyd? Forrige gang lå baby vanskelig til for mål på oul, og jeg fikk feil termin med over en uke.. skulle heldigvis rett til spesialist i fostermedisin like etterpå og nevnte at jeg trodde terminen ikke stemte. Hun målte på nytt og da fikk jeg samme termin som jeg mente selv var rett:shy: hadde mange ul før oul så jeg skjønte fort at målingen var feil.
 
Til meg sa de på OTUL at termindatoen er midlertidig frem til de siste målingene på OUL. Det gjelder selv om jeg vet eksakt IVF dato. Men det er protokollen på vårt sykehus. Har hørt at venninner har hatt andre erfaringer.
 
Jeg tenker at hvis de førte inn termin på helsekortet ditt, så har du fått det :happy:
Jeg hadde ikke fått helsekort ennå da jeg var på otul, siden dette er 3 gangen og jeg ikke har hatt behov for lege/jordmortime:hilarious: føler jeg nettopp har vært gjennom alt med baby på 7 mnd, så tar bare det mest nødvendige av kontroller/blodprøver osv. Vært på 3 ul og baby har det fint:love017 men det stod termindato på det skjemaet jeg fikk etter otul. Legen sa det slik at "du får termindato idag". Så tolket det som den ikke blir endra på:confused005
 
Her jeg bor fikk jeg beskjed om at termin blir fastsatt på otul, men det varierer..
 
Fikk satt termindato, men ble ikke gitt beskjed om den kunne endres :think005 Hadde TOUL på Ullevål og skal ha OUL på Ahus.
 
Jeg hadde ikke fått helsekort ennå da jeg var på otul, siden dette er 3 gangen og jeg ikke har hatt behov for lege/jordmortime:hilarious: føler jeg nettopp har vært gjennom alt med baby på 7 mnd, så tar bare det mest nødvendige av kontroller/blodprøver osv. Vært på 3 ul og baby har det fint:love017 men det stod termindato på det skjemaet jeg fikk etter otul. Legen sa det slik at "du får termindato idag". Så tolket det som den ikke blir endra på:confused005
Skjønner, men gitt den kommentaren så tenker jeg at du da har fått datoen altså :joyful:
 
Skjønner det er forskjell fra sykehus til sykehus:) får vente og se på oul hva de sier, bare litt redd for å få beregnet feil igjen. Hatt planlagt keisersnitt 2 ganger men gått i fødsel før dato begge ganger. Skal egentlig ikke ha rier, så regner med det blir pks i uke 37 slik som sist:) selv om minstemann kom uke 36+0:Heartblue
 
Sniker fra juni, jeg fikk termin på otul, men ble endret på oul :) ett par dager tilbake, men så på måla at det stemte. I tillegg til alt av eggløsning osv klaffer bedre med ny termin :)
 
Jeg tenker at det egentlig har lite å si.. nestenningen kommer til termin uansett :joyful: min første kom 14 dager ETTER og nr 2 kom 14 dager før ;)
 
Jeg tenker at det egentlig har lite å si.. nestenningen kommer til termin uansett :joyful: min første kom 14 dager ETTER og nr 2 kom 14 dager før ;)
Termin er faktisk veldig viktig at er nogenlunde korrekt, med tanke på å bli satt i gang :) om termin settes en del senere enn det som er EL-termin, så kan det medføre en risiko for baby og mor. (Ved for sen igangsettelse)

Men at baby kommer til termin sjeldent, det er veldig sant:knegg:
 
Termin er faktisk veldig viktig at er nogenlunde korrekt, med tanke på å bli satt i gang :) om termin settes en del senere enn det som er EL-termin, så kan det medføre en risiko for baby og mor. (Ved for sen igangsettelse)

Men at baby kommer til termin sjeldent, det er veldig sant:knegg:
Erfaring så føler jeg ingen hører på eggløsningterminen. Jeg ser jo at den stemmer nøyaktig med alle mål på babyen. Så er litt irriterende at alle går ut i fra mensentermin som hos meg er 12 dager feil. Men krysser fingre for at termin på OUL blir satt til ca det samme som eggløsningtermin når det et det alle mål viser
 
Back
Topp