Fastlegedrittordning!!!

Pia81

Elsker forumet
Nå er jeg til min 5 lege i dette svangerskapet!!! Blir sååååååååååå
[:@]arg[:'(].. ER ikke fastlegen min sin feil. stakkar hun er sykmeldt...
Men 5 forskjellige leger da!!! Det er liksom nesten det antallet leger
vi har i lille Stjørdal...[:'(][:'(][:'(]

Ikke akkurat da.. vi har flere.. men hvilken oppfølging er det liksom??
Flere som sliter med dette problemet eller???

Går ikke ti fastlegen under svangerskapet mitt, men på sykhuset.
Å der er det på samme måten, er der hver uke å da bruker jeg over 50% av selve legetimen til å forklare hva som er "problemet", det er jo åsså fordi legen ikke har tid til å lese seg opp på hva en pasient er der for..der er både slitsomt, frustrerende og urettferdig når man har MYE å tenke på fra før.

Det er ikke bare bare i syke Norge i dag....blæ!!!!

ÅH, så irriterende da!!
Skjønner godt frustrasjon når man hver gang må forklare hva som er prob. for en ny lege....dritt!

Er heldig jeg og har fått meg fastlege som jeg faktisk har vært til gjennom hele svangerskapet.
Han kjenner meg til og med igjen, og DET er en ny ting for meg!
VELFERDS NORGE PÅ TOPP!!!

Hørtes mye verre ut for deg da Kathrine... hver uke måtte forklare alt på nytt...
og så du som har så mye å forklare å da!! Jeg orker ikke fortelle noe jeg.. bare
lar dem ta testene sine og sjekke at alt er i orden, så drar jeg derifra...

Jeg blir åsså meget "likegyldig" noen ganger, jeg vet godt selv hva mine prøver skal vise og ikke vise...så det er faktisk mange gang at jeg åsså bare lar de ta prøvene sine å får svarene å drar!

jeg har åsså sagt ifra til dem at denne ordninger er slitsom å påvirker formen min,
så derfor har jeg endelig fått en bedre løsning.
Jeg går til jordmor ved fastlege kontoret mitt å tar blodtrykket og urinsjekk,
istede for å dra på set hersjens sykehuset...usj!

Klem

Det er ikke helt det samme problemet jeg har, men det er at min fast lege har alt for mange pasienter!! han husker meg igjen og sånn,men må bruke ca 3-5 min for å lese gjennom papirene mine for å sette seg inn igjen i situasjonen min... det blir så upersonlig....[8|]

Fastlegeordninger suger like hardt som norske sykehus.

Skjønner problemet.. har så langt vært til samme jordmor tre ganger, mens jeg har hatt tre ulike leger på 5-6 legebesøk. Men han ene den ene gangen var bare en turnuslege som sjekket at alt sto bra til etter omgangssyken jeg hadde i mars. Er vel uansett noe jeg har valgt selv, men i utgangspunktet så har jeg ikke brukt fastlegen jeg hadde her i Molde før jeg byttet 1. april. Det var helt håpløst å komme gjennom på sentralbordet, så jeg har gitt opp ham og byttet til èn i hjemkommunen min. Blir uansett bedre fremtidsmessig når jeg blir mye hjemme.

slik hadde jeg det også(ikke i svangerskapet da)så jeg fikk bytta fastlege.den vanlige legen min var sykemeldt på lengre tid å hver gang jeg kom var det en ny å forvirra vikar der.ikke noe gøy![:'(]

Er fornöyd, jeg!
..var heldig og oppdaget at min gamle lege hadde ledig på lista si, så fikk byttet til han. Vi har en god dialog, og vi tar mye av konsultasjonene på tlf. da sparer både jeg og legen tid[;)]
..Og etter å ha snakket med han vurderer han om jeg bör komme inn til en sjekk, som vanligvis blir dagen etter. Fungerer bra for meg[;)]

Back
Topp