Fastlege nær hjemme eller jobb?

Braga

Glad i forumet
Hvordan er avstanden til fastlegen, jobb og hjem til deg?

Jeg jobber i nabokommunen, 2 mil kjøring. Legekontoret er rett over veien og det er veldig praktisk med tanke på at jeg må ta legebesøk i arbeidstiden.
Så i dag var jeg til jordmor og hun mente jeg burde vurdere om jeg skulle bytte lege til et legekontor i hjemkommunen pga barnet.
Og det er jo forståelig. Kort vei til lege med sykt barn er jo bedre.
Men jeg er så fornøyd med legen min og legekontoret. De er kunder i butikken og kjenner meg. Da jeg måtte ta hcg-prøver pga blødninger tidlig så hadde de heiet på meg og mini og de var så glade da prøvene viste stigning.

Hva tenker dere?

Min fastlege er nær jobben min, ca 20.min å kjøre hjemmefra. Jeg bodde nærmere tidligere men ville ikke bytte lege når jeg flyttet fordi jeg var så fornøyd med ham. Nå har han dessverre sluttet så jeg holder øynene åpne for å finne en ok lege nærmere hjemme siden det er mest praktisk med tanke på barna som har samme lege som meg. Viss et av barna har en legetime må jeg nå kjøre 20 min for å hente dem, 20 min for å komme til legen, 20 min tilbake for å levere dem på skole/barnehage etter timen og 20 min tilbake til jobb igjen. Det går utrolig mye tid...

Jeg har en times kjøring til jobb, men lege rett ved der jeg bor:) er praktisk i forhold til evt sykemelding og oppfølging når jeg er i permisjon, men veldig upraktisk når jeg har legetime. Kan kun ha i beg eller slutten av dagen.

Men er jo veldig viktig å være fornøyd der man går!