Fastlønn - skuddårsdagen...

illimilli

Elsker forumet
Noen som vet om de med fastlønn før mer denne mnd ettersom det er en dag ekstra? Eller har man en ekstra fridag? Eller må man jobbe "gratis" da?

Men om du har fastlønn så får du vel lik lønn enten det er 30 eller 31 dager i mnd, så da spiller det vel ingen rolle om det er 28 eller 29?

Du får jo ikke mindre i den mnd med 28 dager enn de med 30/31 allikevel?

Har du fastlønn så får du jo den samme lønna uansett om det så er 30, 31, 29 eller 28 dager i måneden :)

Har du fastlønn så får du jo den samme lønna uansett om det så er 30, 31, 29 eller 28 dager i måneden :)

Fastlønn påvirkes ikke av ulikt antall arbeidsdager i en mnd. Derav fastlønn. Da har man samme lønn i en mnd med 20 arbeidsdager, som i en mnd med 22 arbeidsdager. Det utjevnes i løpet av et år uansett. 

Sorry, jeg ler. Altså hvordan kan du få det til at du skulle jobbe gratis. Du får jo betaling for 2-3 dager mer enn vanlig i februar ;)

fastlønn er regnet ut på årslønn - påvirker ikke hvor mange arbeidsdager det er i en måned. det varierer ikke bare ved skuddår men også hvor mange hverdager det er vs helgedager.

Tanntrollet09 skrev:
Sorry, jeg ler. Altså hvordan kan du få det til at du skulle jobbe gratis. Du får jo betaling for 2-3 dager mer enn vanlig i februar ;)

Var det samme jeg tenkte :-P
Om fastlønn ble påvirket av antall dager i mnd.. skulle man jo hatt mindre i februar, totalt uavhengig av skuddår. 

Back
Topp