Fastende blodprøver

Mikii

Flørter med forumet
Er det noen av dere som har vært på kontroll og tatt blodprøver, som fikk beskjed at dere skulle være fastende?

Jeg må møte på laboratoriet på sykehuset fastende, for å ta blodprøver. Jeg tror ikke jeg overlever det, fordi det første jeg må gjøre om morgenen er å spise, eller blir jeg kvalm og dårlig.. Jeg glemte å spørre hvorfor det skal være fastende, men tror jo ikke det er normalt?!!

Jeg må det i forbindelse med en studie jeg skal være med på, ellers har jeg ikke opplevd det i tidligere svangerskap.

Men jeg tenker det kan ha sammenheng med hvilke prøver du skal ta? Insulin/glukose skal jo sjekkes fastende

Jeg skal til fastlegen neste fredag for blodprøver. Fikk beskjed om å møte fastende jeg også....

Er det vanlig rutinekontroll eller gjelder det noe ekstra? Vet for eksempel ved mistanke om svangerskapsdiabetes så vil gjerne lege ha fastende blodprøver på glukose. I tillegg, kan det være blodpløver som skal taes som helst skal være fastende, som foreksempel ved leverprøver. På første kontroll trengte jeg ikke å være fastende, men måtte det 2. gang på grunn av spesielle årsaker
Drikk mye vann vis du kjenner at det blir ille, det fikk jeg tips av legen om!

Er det vanlig rutinekontroll eller gjelder det noe ekstra? Vet for eksempel ved mistanke om svangerskapsdiabetes så vil gjerne lege ha fastende blodprøver på glukose. I tillegg, kan det være blodpløver som skal taes som helst skal være fastende, som foreksempel ved leverprøver. På første kontroll trengte jeg ikke å være fastende, men måtte det 2. gang på grunn av spesielle årsaker
Drikk mye vann vis du kjenner at det blir ille, det fikk jeg tips av legen om!
Det er vanlig rutinekontroll så vidt jeg vet. Hun sa også at jeg ikke skulle følges særlig opp i forhold til svangerskapsdiabetes.
Men huff ja, får drikke masse vann og håpe jeg ikke svimer av på vei dit :) :)

Kanskje en ide å sjekke at vann er ok? Jeg fikk beskjed at jeg ikke fikk innta verken vått eller tørt når jeg skulle møte fastende...

Back
Topp