Faste måltider

Karoline_

Flørter med forumet
Hei damer:happy:nå når flere av babyene runder 4 mnd,begynner dere på grøt?
Noe som er godt gang allerede,hvordan gjør dere det?

Her har vi så vidt begynt med grøt og smoothies..lille elsker det,men blir så innmari sint når hun ikke får mer enn et par smaksprøver..hun gulper også endel. Hun har hatt vondt i magen helt siden fødsel,mye luft. Så har gitt grøt på måren,slik at hu ikke ska være plagde på natta,men kjenner det skal bli godt p få inn grøtrutine til kvelds,kanskje vi sover litt lenger på natta.. dette er min 3 baby,men husker ikke hvordan jeg gjorde det med de andre:joyful:
 
Jeg ga det babyen ville ha med de to andre. Nå hatet de grøt fra ca 6 mnd alder. Nr 2 kunne til nød spise litt etter 6 mnd men da forandre Nestlé oppskriften og grøten ble smakene helt forferdelig i forhold til før, fikk hele familien i flere deler av landet til å kjøpe den gamle typen. Spent på hva nr 3 mener når han skal begynne med mat. Her blir det nok potet først siden han blir 4 mnd lille nyttårsaften.
 
Vi har begynt så vidt med grøt en gang om dagen. Lager hirsegrøt eller havregrøt og har litt bær på. Han spiser kun små mengder enn så lenge. Elsker morsmelk og ammes like ofte som før. Ellers gir jeg moset avokado med litt morsmelk i eller moset banan med morsmelk som snacks. Til middag noen skjeer med hjemmelaget grønnsakspure (som regel av gulrot, søtpotet, potet etc). Av og til har jeg litt økologisk kjøttpure i det også. Han får også smake på eggeplomme når vi har kokt egg.
 
Noen flere innspill her? Vi vurderer å begynne med litt smaksprøver. Han fullammer og er akkurat blitt 4 mnd.

Er unge nummer 3, men husker heller ikke noe av dette fra de to første! Huff :)
 
Mini her er litt over 4 månader og vi tenkte å begynne når han blir 5 månader. Vi skal begynne med kokt potet,eple,pær,søt potet,gulrot... Jeg har en gutt på 10år men husker ikke så mye så vi vil bare prøve nå :) Vi håper at vi fortsetter med amming til han blir 2år :)
 
Vi tenker også begynne når mini er rundt 5-6 mnd. Han begynner nå å vise litt interesse når jeg spiser, men ikke noe voldsomt. Så jeg har ingen grunn til å gi han mat enda. Han har flatet litt ut på vekt, men ikke så mye at de har kommentert på det. Spent på 5 mnd kontrollen 24. Januar :)
 
Prøvde grøt i dag og han elsket det! Fikk kun en liten smak, men ville gjerne ha mer.

Smakte også avocado og det falt i smak.

jeg begynner å jobbe når mini er 7 mnd så må starte introduksjon litt tidlig sånn at han er i gang med noen måltider når far starter permisjon
 
Back
Topp