Faste leggerutiner

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Har dere begynt med det?
Tuppa her er snart 6 uker, men digger å være våken absolutt hele kvelden noe som jeg synes er slitsomt. Får aldri frie hender, eller gjort noe som helst. Og skulle hun mot formodning finne på å sovne et sekund våkner hun i det samme jeg legger henne fra meg.
I går så la jeg babynestet i vår seng, ammet og vippet henne over i nestet når vi var ferdig. Så klart, hun ble lys våken. Satt på musikken på babycall ( den var gull vært også med broren) og lå ved siden av henne til hun sovnet. Funket fjell! Når vi la oss løftet vi bare babynestet over i sprinkelsengen hennes. Våknet som vanlig en gang i natt for mat.
Satser på dette funker frem over. Nå sitter vi i sengen å ammer og krysser fingrene for å få litt kveld alene i dag også :)

Vi skal prøve fra neste mandag siden vi skal bort mye denne uka og helga.

7 uker på tirsdag, og vi har hatt rutiner i snart 2 uker :)

Kveldsbad/kveldsvask kl 20.00, så litt kos i stua (med veldig dempet belysning), så går vi på soverommet og ammer mens hører på rolig musikk/jeg synger (kan ikke synge for fem flate øre, men virker som han liker det uansett xD) så sover han i 23.00/23,30 tiden og sover alt fra 5 til 7 timer før han får mat igjen og sovner igjen :) klarer somregel å få han til å spise så sovne igjen frem til i 11tiden. Da står vi begge opp :)

(Skifter også bleie iløpet av natten hvis han trenger det, men han sover igjennom hele skiftinga om det bare er tissebleie) :)

Her er jeg fornøyd bare han sover i nestet og sover 2 timer:p har en gutt som blånekter å ligge alene og til nød når han er kjempetrøtt kan legges i nestet sitt og ligget da maks to timer :p

7 uker på tirsdag, og vi har hatt rutiner i snart 2 uker :)

Kveldsbad/kveldsvask kl 20.00, så litt kos i stua (med veldig dempet belysning), så går vi på soverommet og ammer mens hører på rolig musikk/jeg synger (kan ikke synge for fem flate øre, men virker som han liker det uansett xD) så sover han i 23.00/23,30 tiden og sover alt fra 5 til 7 timer før han får mat igjen og sovner igjen :) klarer somregel å få han til å spise så sovne igjen frem til i 11tiden. Da står vi begge opp :)

(Skifter også bleie iløpet av natten hvis han trenger det, men han sover igjennom hele skiftinga om det bare er tissebleie) :)
Mammas stemme er bedre en noen annen tone i verden:)

Merker det på min. Når han er helt febrilsk og hører stemmen min etter at noen andre har prøvd. Så roer han seg fort ned:)

Han ligger nå i nestet vær gang han sover ..da i mellom oss. Sover fra siste fôring kl 00 til 0500 sa frokost blir servert så sover han til kl 0800-0900. Da er det brunsj :)

Men neste uke skal han få ligge i sprinkelsengen. Det blir en utfordring. Så skal vi begynne med legge tider på ordelig:)

Her har vi begynt å ta kveldsstell og skifte til pysj kl20.00 og amme i dempet lyd og belysning i stuen. Når hun begynner da å duppe av går vi opp på rommet hvor det er nesten ikke lys. Da sovner hun fort ca kl21.00 :)

Back
Topp