Fast jobb og persmisjonspenger

Auroramu

Andre møte med forumet
Noen som har noen erfaring med det og få barn og gå ut i mammapersmisjon og ikke ha fast jobb? Jeg jobber på et omsorgssenter og jobber ganske my. Har gode lønninger men lurer på hvordan det blir når jeg går ut i persmisjon?
Prøvde og lese litt på nav sine sider, men synes de skriver så inviklet at jeg forsto inenting!:P

For at du og mannen din skal få permisjon penger må du jobbe 6 av 10 mnd før fødsel, om du jobber som vikar har ikke noe å si, så lenge du kan gi nav papirar på at du har jobbet 6 av 10 mnd.

Hvis du ikke har dette får du bare engangstødnad og far får ikke noe penger, verken fedrekvote eller foreldrepenger.

Okei:D Jeg har jobbet der så å si fast i 3 år så det er ingen problem..:) så når må jeg eventuelt levere papir på nav da? regner med det ikke ordner seg over natten, er nå 18+4 så bør jeg begynne prosessen med nav nå eller senere?

jeg tror du iallefall må ha papirer fra jordmor om når du har termin, måtte iallefall det når jeg søkte om engangstødnad.

Men jeg tror du kan søke nå egentlig, så skriv ut papirene eller ta deg en tur til nav og hør med de...hehe...det er litt å sette seg inn i.

Ja for jeg vet jo ikke hvordan lønningene mine blir frammover og de må vell ha noen lønnsslipper for og se hva jeg har rett på av penger?
Har jo vært på ul å fått termin, er det disse papira du snakker om?

Huff det er så my og sette seg inn i.. Tror jeg bare får ta meg en tur ned og høre med de.. Men sånn som jeg tror, så må jo jeg jobbe meg "ferdig" før jeg kan sende avgåre noen lønnsslipper??

når har du termin da?
Vet du hvor lenge du ca kommer til å jobbe?

Har termin 7 oktober:)

Nei det har jeg ingen anelse om.. Men hvis det er 3 uker før fødselen man går ut i persmisjon så er d vell i midten av sept:) Men vet jo ikke sikkert, er jo i fin form, men har jo en fysisk tung jobb...:/

Okei:D takk for info;) så da må jeg bare vente da.. trudde de regnet ut et snitt av lønnen min jeg?

Vet du hvordan det er om jeg skulle bli sykemeldt nå? Jeg har jo bare 3 hver helg på kontrakt(15%) elns..? får jeg bare betalt for det?

Auroramu skrev:
Okei:D takk for info;) så da må jeg bare vente da.. trudde de regnet ut et snitt av lønnen min jeg?

Vet du hvordan det er om jeg skulle bli sykemeldt nå? Jeg har jo bare 3 hver helg på kontrakt(15%) elns..? får jeg bare betalt for det?

Det skal arb.giver gjøre på det skjema som du har. Men hvor mye du må ha jobbet, er jeg litt usikker på siden du har jobbet der fast i 3 år.

Du skal få et ca gjennomsnitt av hva du har tjent, ikke etter hva som står i kontrakten din. Jeg har ikke kontrakt der jeg jobber nå en gang, men jeg er i samme kjede som i fjor (byttet butikk 1. januar), og der har regnskapskontoret regnet ut gjennomsnittet mitt fra i fjor og sendt det til Nav.

Back
Topp