fast føde?

lillemor80

Forelsket i forumet
jeg bare lurer jeg....legger babyene på seg mye mer når de begynner med fast føde(dvs. grøt osv)? Felix er akkurat på snittet i vekt han, og jeg bryr meg jo egentlig ikke så veldig om akkurat det så lenge det går oppover. Men det virker som det er bare jeg her som ikke gir annet enn mme...?! felix virker veldig fornøyd med det han, og har ikke hørt noen anbefale det før de har fyllt 4mnd, så er litt usikker kan man si...når er det liksom normalt å begynne med annet enn melk???

Det er normalt å begynne rundt 4mnd, men noen velger å begynne før. Jeg begynte da Eline var 3 1/2mnd. Hun ligger litt under kurven for normal vekst, så helsesøster sa jeg kunne begynne med litt grøt før hun ble 4mnd. Snuppa mi var så urolig på kveldene. Skulle ha pupp en gang i timen fra kl 19 og til hun la seg i 23-24tiden. Gir henne en liten kopp med maisgrøt hver kveld i 20-21tiden. Hun er blitt roligere og får pupp 1-2 ganger etter grøten. Så for min del spilte det en stor rolle. Jeg ville heller begynne med litt grøt enn å gi henne mme. Jeg har nok mm, så det er ikke noe problem!

ikke noe vits i å begynne med grøt så lenge ungen er fornøyd og legger ok på seg...Robin hadde bare godt opp 200gram på over 3 uker og vokst hele 2,5cm så det sa seg selv at han ville ha mere mat!! var bare sutring og mating hele tida.våkna gjerne 3 ganger om natta for å spise...Hs sa at jeg kunne prøve med grøt istedet for mme siden han snart var 4mnd...

Oskar vokser som bare det etter at jeg begynte med grøt ved siden av amminga. Han har blitt en helt annen gutt. Han har vært urolig siden han kom til, og på 3mnd.kontrollen hadde han ikke lagt på seg tilstrekkelig. HS mente han ville legge på seg bra en periode, for så å stabilisere seg. Jeg gir grøt morgen, middag og kveld. Likevel våkner han 1 - 2 ganger på nattestid for å drikke...

Back
Topp