Fast føde?

Grete71

Forumet er livet
Hvor mange av dere har begynt med grøt/purè? Og hvorfor?
 
Vetle sliter litt med treg mage, kanskje det går bedre dersom tarmene får litt mer å jobbe med?
 
Lucas begynte med grøt/velling for ei uke siden!
Var oppe 2-3 ganger om natten for å gi mat, nå er vi oppe 1 gang.
 
Fra hvilken klokke regner du som natt? [:)] Vetle får som regel mat i 11 tiden, og så rundt 5-6 tiden om morgenen. Det er jo ikke så verst, da..?! [:D]
 
Nå er grøten i hus... [:D] fra 4 måneder. Vellingen var jo fra 6 måneder, så den tør jeg ikke prøve på...
 
Nå har Vetle fått sine første 2 små skjeer med grøt... [:D] kjøpte Hipp sin - han likte den, virket det som! Han spyttet det i hvert fall ikke ut igjen! I tillegg drakk han nesten 180ml MME - så det kom litt opp igjen ja.. Håper dette går bra..
 
Når økte dere "dosen" da? Hvor mye spiser de? Helt grønn jeg... [8D]
 
Jeg hadde veldig lyst til å gi ham mer, siden han tok det så godt, men fant ut at jeg ikke skulle ta sjansen på det..... Han fikk grøten kl.19, sov til 0130, drakk ca130 da, sov igjen til 0700, drakk nesten 180, sov igjen fra 0730 til litt over 9!!!! Det høres nok litt lite ut med melka, men han drikker ikke mer! Likevel har han gått fra 3578 ved fødselen, til rett over 7 kg ved 3 måneders kontroll/sprøyte. Så jeg MÅ nok ikke gi ham grøt, men føler det kanskje er på tide siden han har så urolig mage. Det bromler og bråker noe voldsomt når han får melk, så tarmene har kanskje godt av å jobbe med noe mer enn bare melk.. Ikke vet jeg... Er jo førstegangsmor.. [:)]
 
Nå har han hehehe hatt den mest perfekte bæsje-bleien siden han ble født!!!! [:)] skiftet fra malt til laktulose, og ga han grøt i går kveld. Kanskje jeg har truffet riktig da, med å skifte "avføringsmiddel" og gitt tarmene noe å jobbe med??! Fin, nærmest grøtaktig bæsj, luftig og god, ikke bløt og ikke hard! Jeg er jammen fornøyd! Og det tror jeg Vetle er også!!! [:D]
 
Hvordan er det egentlig, kan man gi grøt en gang i blandt i starten? Tenkte jeg skulle vente, Emily er så fornøy, legger godt på seg og sover som regel fra 20- 7. Men noen kvelder hadde det kanskje vært greit m litt grøt...
 
Vetle TRENGER heller ikke grøt, men hadde lyst å begynne.. Han har strevd litt med avføringen, og tenkte at kanskje fast føde ville hjelpe. At tarmene får mer å jobbe med; det brumler og bråker fælt i magen hans når han får melk!
 
Har ikke begynt med noe enda, men tenkte kanskje å kjøpe et glass med grønnsakspure i dag...eller må man begynne først med grøt, tenkte bare å la han smake en teskje...godt å få smake noe annet selvom jeg hvet det ikke er en nødvendughet enda. Ellers får han bar mme
 
Jeg begynte med grøt, men tror det er det samme så lenge han får 1 ting om gangen. Poenget er å venne seg til ny smak og konsistens. Og jeg gjorde 1 brøler; det så ut som om Vetle likte grøten, så etter 2 dager fikk han 3 små skjeer... Det var alt for mye! Han har ikke skreket så mye noen gang!! Så ikke la deg falle for fristelsen til å stappe i! [&:]
 
nestele maisgrøt, blå pakke,står 4 mnd på.
 
Vi måtte ha i et par skjeer pærepure, for han likte vist ikke bare grøt, måtte ha litt mer smak så. Nå kommer ikke skjeen fort nok.[:D]
 
Hipp sin grøt, med banan og fersken. [:D] bruker bare Hipp nå (økologisk).
 
Jeg gir Emma bare 5 måltider med 230 ml en gangen. Hun spiser siste måltidet i 21- 21.30 tiden og da sover hun til 07-08 tiden før hun spiser igjen... Kan vel vente med grøt en stund til da kanskje...?
 
er det noen ammende mammer som har begynt å gi fast føde? får inntrykk av at det er flest mme barn som har begynt med grøt.[:)]
 
ORIGINAL: tussemor

er det noen ammende mammer som har begynt å gi fast føde? får inntrykk av at det er flest mme barn som har begynt med grøt.[:)]

 
Jeg er "puppe" mamma[:D] Har ikke begynnt med grøt...og ingen planer om det før hun begynner sove dårlig på natten[:)]
 
Har ikke begynt med grøt ennå. Emilie sover godt på nettene, så vi venter vel en stund til..
 
Da har vi vært hos hs i dag..og hun anvbefalte oss og begynne med grøt, siden Nora ikke går opp så mye som ønsket i vekt.. Hmm...kan bli spennende dette..[:D]
 
Back
Topp