Fast føde

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvilken type grøt eller matvare startet dere med og hvorfor?
 
Hvilken type grøt eller matvare startet dere med og hvorfor?
Vi starter ikke før i morgen, men tenker å starte med maisgrøt med banan. Også har jeg potet og gulrotmos klart som neste ting hun skal få prøve. Jeg tenkte å starte med grøt da jeg vil kunne gi henne grøt som kveldsmat for å fylle magen ordentlig før natten. Var det jeg gjorde med storebror og.
 
Begynt å gi små smaksprøver med hipp sin milde havregrøt og sviskemos mens vi spiser middag. Det er enkelt å gjøre i stand små porsjoner. Begynte fordi hun prøvde å ta maten vår og hun synes det er stas med grøten. Magen hennes er ikke like begeistret så vi holder oss til små smaksprøver en stund til.
 
Vi har ikke begynt enda, men har kjøpt inn blant annet sviskemos og gulrotmos som vi skal begynne med etter hvert. Skal fordele det i mindre porsjoner slik at den lille kan få litt smaksprøver. Tenker at vi skal teste grøt også, men har ikke kjøpt inn det enda.
 
Begynte med grøt, også har han fått smaksprøver med sviskemos og banan. Merket at han ikke ble mett på bare flaske lengre, og var veldig interessert i alt vi spiste, så introduserte først tynn velling, før vi gikk over til grøt etter hvert.
 
Vi har begynt med hjemmelaget grønnsaksmos og fruktmos. Usikker på magens reaksjon da han bruker å svinge veldig. Skal etter vi har testet litt begynne med hipp sin milde havregrøt. Han har hittil smattet i seg alt han har fått med stor iver, gøy å se :)
 
Hvordan introduserer dere grøten? Begynner dere med 1 teskje og 2 teskjeer dag nr 2? :)

Vi har kjøpt inn nestle sin milde havregrøt. Er den grei eller er hipp sin bedre?
 
Jeg lagde tynn grøt da. Litt tykkere enn en saus liksom. Også fikk hun kanskje tilsammen 3 sånne babyskjeer de første to dagene. I går fikk hun litt både til lunsj og kveldsmat og idag ble det kun til kvelds. Idag spiste hun en god del men lager den fortsatt ganske tynn
 
Hvordan introduserer dere grøten? Begynner dere med 1 teskje og 2 teskjeer dag nr 2? :)

Vi har kjøpt inn nestle sin milde havregrøt. Er den grei eller er hipp sin bedre?

Vi velger hipp fordi den er økologisk. Tar ca en matskje med grøtpulver og nok vann til at hun kan slurpe det i seg fra skjea. Jeg ammer så tett opp til måltidet som mulig så noen ganger vil hun bare dyppe tunga, en gang har hun spist alt (men da gikk det en time fra amming til grøt). Så hun bestemmer selv hvor mye hun spiser.
 
Vi starter med hirsegrøt og havregrøt. Laget bare hirse og havremel med stavmikser av hirseflak og havregryn (mye billigere enn å kjøpe ferdig grøt). Har byttet på å tilsette sviske, aprikos, pære og eplemos som jeg lager selv.
Bruker mye avokado, banan, blåbær, mango ol til fruktpureér. Til middager lager jeg pureér av gulrot, søtpotet, potet, pastinakk, sellerirot, blomkål, grønne erter og brokkoli. Blander alltid inn litt kaldpresset olivenolje
Mini elsker mat og spiser ofte 2 måltider om dagen.
 
Back
Topp