Fast føde

Tuttifruttiz

Forelsket i forumet
Gutten vår begynte med grøt rett før han ble 4 mnd, hadde da fått godkjenning av HS.
Men har aldri fått det til å fungere. Han elsker det, men blir såå hard i magen. Ga han alltid sviskemos i tillegg ++

Men nå har vi kuttet det ut, og heller introdusert han for gulrot til middag ! Og det er populært :)
Han syns det er veldig godt, og magen fungerer superfint ! :)
Gidder ikke teste ut grøten på en stund..
Så nå får han gulrot (+mme) til middag, velling til kvelds og mme til resten av måltidene :)

Har dere prøvd ut noe ?
 
Har ikke begynt med fast føde på lillebror enda, men opplevde det samme som deg med storesøster. Er det banan i grøten? Her var det det som var årsaken til hard mage. Gikk seg til da vi brukte grøtmerker uten banan i :)
 
Har ikke begynt med fast føde på lillebror enda, men opplevde det samme som deg med storesøster. Er det banan i grøten? Her var det det som var årsaken til hard mage. Gikk seg til da vi brukte grøtmerker uten banan i :)
Først var det pga banan i grøten ja, tenkte ikke over at det kunne være hard for magen.
Men så tok vi uten, da med bare mild havre, men det gjorde ingen forskjell.
Men sviskemos og gulrot er godt da :-D
 
Her og sliter vi litt med magen pga grøt. Går fint med gulrot avokado potet eple og pære. Lenger har vi ikke kommet
 
Har ikke begynt med fast føde på lillebror enda, men opplevde det samme som deg med storesøster. Er det banan i grøten? Her var det det som var årsaken til hard mage. Gikk seg til da vi brukte grøtmerker uten banan i :)
Prøve å se om jg finner en uten banan jeg da.
 
Vi har begynt med maisgrøt og det går ned på høykant. Ingen problemer med magen. På dagen hender det vi koser oss med litt eple og pære :)
 
Hvor mye har dere gitt fra første dag dere prøvde grøt til dere så at ungen fikk problemer med magen? Vi startet med grøt i dag. Blandet ut 1 ts grøtpulver i morsmelk. Hun digget det. Tenker jeg gir 1 ts annenhver dag en stund før jeg øker til hver dag og gjør det en stund før jeg øker mengden....
 
Hvor mye har dere gitt fra første dag dere prøvde grøt til dere så at ungen fikk problemer med magen? Vi startet med grøt i dag. Blandet ut 1 ts grøtpulver i morsmelk. Hun digget det. Tenker jeg gir 1 ts annenhver dag en stund før jeg øker til hver dag og gjør det en stund før jeg øker mengden....
Jeg ga en ts ett par dager og så to ts ett par dager og da brukte jeg kokt vann istedenfor mm og da tror jeg det skar seg. Har hatt pause ett par uker. Nå er vi på tre ts og kokt vann og så tror jeg kanskje jeg har den litt for tykk også...
 
Her har jeg prøvd grøt 3 ganger, hun bare spytter det ut så venter en stund til med å prøve :) hun er 4 mnd.
 
Får grøt og velling på kvelden her. Han er fin i magen og har litt pæremos eller banan i grøten.
Har malt i velling/melka.

Han har smakt gullerot, potet og Blomkål mos. Pæremos å eple mos er også favoritter. Men er jo ikke store porsjonene han får om gangen. Er jo mer for en smak enn å bli mett av det :)
 
Står banan på pakka vår, mon tro om det er det som har gitt magevondt da... Skal hvertfall dra på en annen butikk og se om jeg finner uten da.
 
Min har begynt å få grøt, ga han først Nestle sin risgrøt med banan og mais, men virker som han liker havregrøten bedre :) han er veldig glad i grøten og spiser grøt hver kveld. Sover så og si hele natten nå etter han begynte å få grøt :) får grøt i 7 tiden å legger seg i 8 tiden og vil ikke ha mat igjen før han våkner i 6 tiden, ammer litt og sover til 8 :) Herlig med noen timer fri på kvelden før man legger seg og faktisk få nok søvn for en gangs skyld :)
 
Hun har fått pæremos og ser ut som hun liker det :)
 
Jeg har en dæsj malt i grøten, hjelper på den harde magen! Banan gjør magen av mini bare vondt her i allefall men på noen skal den ha motsatt effekt har jeg hørt? Mini liker ikke smaken på risgrøten så her er det havre..
 
Back
Topp