Fast føde

nå har ikke jeg mme baby, så mulig jeg tar litt feil, men har hørt at så lenge den ikke drikker mer enn 1liter om dagen så kan fastføde vente litt.. Uansett tar tilvenningen til fas føde ganske lang tid før det blir en hel porsjon :)

Vi begynte ved 4 måneder. Da hadde han vært litt på overskudd ifht mengde erstatning i noen uker, og begynte i vise at han trengte mer mettende mat =)

Vi kommer til å se det an tenker jeg :)
Med de to andre, som også var MME babyer, så begynte vi ca 4 mndr :) Det gikk kjempe bra :)

Med storesøster begynte vi me grøt når hun var litt over 3 måneder :) da var ikke mme nok, med tvillingene får vi se enda, de drikker veldig mye nå over jul blir d vel grøt, da er de besten 4 måneder :)

Med mellomste snuppa begynte vi med fast føde ved 6 mnd alder! Spent på hvordan det blir denne gangen! Får kun mm!

Kommer til å begynne ved 4 mnd.
Hun drikker ca 1100-1200ml for dagen nå. Ser for meg at hun vil trenge grøten rundt da :)

Min lille drikker enkelte dager over 1 l mme hun er 11 uker. Derfor tror jeg at hun har behov for grøt ved 4 mnd. Storebroren måtte få grøt noen uker før han var 4 mnd pga han ble ikke fornøyd med kun mme. Han var en del større ved fødsel enn lillesøsteren 4940 g og 56 cm. Vet ikke om det har noe å si. ...

Back
Topp