Fast føde

Jeg gir grøt om kvelden og grønnsaker når jeg kommer på det og det passer. Gir smaksprøver her og der av frukt, men ikke noe rutine på det ennå. Gutt 5 mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Her er det grøt til frokost og kvelds, frukt eller middag midt på dagen. Ammer fremdeles. Han er 5,5 mnd. Han har fått fast føde i to mnd. Er enda ikke oppe i et fullt måltid. Er mindre og mindre glad i grøt. Ser ut til å kunne leve på fruktpureer hvis han hadde fått lov. Vurderer å prøve med brød nå.
 
Jeg gir 1 porsjon grøt som måltid nr 2, prøver å gi enten no middag eller fruktmos midt på dagen (han er ikke så glad i det, bare frukten vi gir han smaksprøver på) og 1 porsjon grøt til når det nærmer seg kvelden. Han får også mme innimellom og smaksprøver på det vi spiser. Det første og siste han får er mme, for han sovner ofte til de måltidene.
 
Jeg har gått gjennom søtpotet, brokkoli, svisker, avokado, gulrot og pære. Har så lyst å begynne med blandinger og urter, men vet ikke hva man kan starte med. Småen her får en grønnsaksmos etter frokost og grøt før siste kveldsamming eller mme. Har hatt så mye trøbbel med amming og flaske at jeg vil gjerne få henne på flere faste måltider:) Hun har heldigvis elsket alt hun har fått så langt:p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Det er bare å prøve seg fram med krydder/urter :) jeg har brukt hvitløk, kruspersille, basilikum osv alt :) var på babymatlagingskurs og der lærte vi at de til og med kan få cilli i moderate mengder ;)
 
Det er bare å prøve seg fram med krydder/urter :) jeg har brukt hvitløk, kruspersille, basilikum osv alt :) var på babymatlagingskurs og der lærte vi at de til og med kan få cilli i moderate mengder ;)

Oi så gøy! Det må jeg finne ut om er i kommunen min:) Kan se for meg det var ganske lærerikt;) Men da tar jeg sjansen på å blande litt til henne idag, så får vi se hvordan hun liker det:p Brukte du rå hvitløk og urtet eller dampet du først?


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Lillemann får fast grøt til kvelden å er frukt måltid om dagen, skal begynne med grøt til frokost også, men siden vi reiser så mye frem å tilbake fra sykehus så har vi ikke fått det inn i rutine ennå :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Sviskemos, Fruit break frå HiPP og grønnsaksmos. Har og vore bortpå avocado, men det var ingen suksess. Tenker å starte med graut snart og :)
 
Lillemann får fast grøt til kvelden å er frukt måltid om dagen, skal begynne med grøt til frokost også, men siden vi reiser så mye frem å tilbake fra sykehus så har vi ikke fått det inn i rutine ennå :)


Sendt fra iphone via bv forums app

Ser de fleste går på grøt her:) Hvilke frukter har du gitt så langt? Min lille har kun fått pære, prøvde banan - den ble ikke godt tatt imot:p
Så leit å høre! Ikke noe kjekt når de små er syke.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Sviskemos, Fruit break frå HiPP og grønnsaksmos. Har og vore bortpå avocado, men det var ingen suksess. Tenker å starte med graut snart og :)

Her er avokado blandet med grøt en storfavoritt:p Hvordan er fruit break fra Hipp?? Har ikke hørt om de. Men vi har ellas kitchen smoothies på nærbutikken her:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Her får hun grøt til frokost eller lunsj, det kommer litt ann på hvor sulten hun er til frokost, og hva vi skal resten av dagen. Så får hun smaksprøver på diverse frukt innimellom, så langt er eple og jordbær (er det det, tro?) fra Ella's en favoritt. Ga henne også en fruit break med mango, fersken og enten eple eller jordbær, men da fikk hun løs mage, men det var antagelig fordi jeg ga henne for mye, for fort.
Ellers så får hun endel vannmelon i nettet sitt, det er kjempegodt, synes hun. Og til middag, ca halvannen time før siste flaske, får hun stort sett søtpotetpure med hvitløk. Det synes hun er bedre med hvitløk, enn uten, hvilket jeg har full forståelse for! Da koker jeg et par fedd sammen med søtpoteten, og så kjører jeg alt sammen med stavmikseren etterpå, sammen med litt olje og kokevann. Leste et sted at man kan ha plantemargarin i, så lurer på om jeg skal bytte olje med plantemargarin, for å se om det blir enda bedre av det. :)
 
Her er avokado blandet med grøt en storfavoritt:p Hvordan er fruit break fra Hipp?? Har ikke hørt om de. Men vi har ellas kitchen smoothies på nærbutikken her:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Fruit break, puré av eple, mango og fersken er mini veldig glad i. Skal prøve eple&banan snart :)
 
Min mini liker ikke no annet søtt enn banan- greit for meg det altså, men han er litt sær :p Avokado og banan er favoritten- det får han før siste pupp og natta. Grøt og middag er han ikke spesielt interessert i. De tre siste dagene har jeg gitt han en halv brødskive med prim eller leverpostei i stedenfor, det spiser han opp på en-to-tre, tygger som en helt og magen tåler gluten veldig fint, bæsjer hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min mini liker ikke no annet søtt enn banan- greit for meg det altså, men han er litt sær :p Avokado og banan er favoritten- det får han før siste pupp og natta. Grøt og middag er han ikke spesielt interessert i. De tre siste dagene har jeg gitt han en halv brødskive med prim eller leverpostei i stedenfor, det spiser han opp på en-to-tre, tygger som en helt og magen tåler gluten veldig fint, bæsjer hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Brødskive? Så kult. Lager til med et uten frø, da? Og hvor små biter gir du ham? Har litt lyst til å prøve det.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Brødskive? Så kult. Lager til med et uten frø, da? Og hvor små biter gir du ham? Har litt lyst til å prøve det.


Sent from my iPad using BV Forum
Tar et grovt brød uten frø, også skjærer jeg i bittesmå biter- typ størrelse med neglen på lillefingeren (jeg har liten finger). Det eneste man må passe på er at brødet ikke fester seg i ganen, men hvis man gir vann mellom hver 2-3 bit så går det ned også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min mini liker ikke no annet søtt enn banan- greit for meg det altså, men han er litt sær :p Avokado og banan er favoritten- det får han før siste pupp og natta. Grøt og middag er han ikke spesielt interessert i. De tre siste dagene har jeg gitt han en halv brødskive med prim eller leverpostei i stedenfor, det spiser han opp på en-to-tre, tygger som en helt og magen tåler gluten veldig fint, bæsjer hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Så utrolig gøy!!:D har han tenner? Jeg vil også gi brødskiver!:p hihi

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Min mini liker ikke no annet søtt enn banan- greit for meg det altså, men han er litt sær :p Avokado og banan er favoritten- det får han før siste pupp og natta. Grøt og middag er han ikke spesielt interessert i. De tre siste dagene har jeg gitt han en halv brødskive med prim eller leverpostei i stedenfor, det spiser han opp på en-to-tre, tygger som en helt og magen tåler gluten veldig fint, bæsjer hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Brød hørtes morsomt ut:) Hvordan introduserte du gluten for han?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ser de fleste går på grøt her:) Hvilke frukter har du gitt så langt? Min lille har kun fått pære, prøvde banan - den ble ikke godt tatt imot:p
Så leit å høre! Ikke noe kjekt når de små er syke.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Det er ikke mini som er syk, men samboer :)

Jeg gir de smoothisene fra butikken :)
Banan å fersken, epler å pære , jordbær å banan osv :) han elsker det! :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Min mini liker ikke no annet søtt enn banan- greit for meg det altså, men han er litt sær :p Avokado og banan er favoritten- det får han før siste pupp og natta. Grøt og middag er han ikke spesielt interessert i. De tre siste dagene har jeg gitt han en halv brødskive med prim eller leverpostei i stedenfor, det spiser han opp på en-to-tre, tygger som en helt og magen tåler gluten veldig fint, bæsjer hver dag :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Oi!! Jeg har kjempe lyst til å prøve å gi han brødskive! :)
Hvordan startet du? Ga du han en bit hver dag ? Har mini fått tenner? :)


Sendt fra iphone via bv forums app
 
Back
Topp