Fast føde

Missy

Glad i forumet
Hei:)

Noen som har tenkt å begynne å introdusere fast føde snart? Evt har begynt?

Hva med vann?! Her er det sommervarmt nå, og tenker jo at han og må få tilført mer væske. Men helsesøster sa jeg måtte vente til han var 5 mnd..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
mi spise grøt om morgenen og banan og får av og til gulrot mos ;)
hu blir 4 mndr om 2 dager
begynte smått å smake på ting når hu va 3 mndr for hun ble aldri mett og nå som hun spiser mer fast føde har jeg en mye gladere baby!
men ammer fortsatt både dag og natt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror ikke det er nødvendig å gi ekstra vann..? Litt ekstra pupp og klær etter vær, ikke være i sola og bli opphetet :)
Jeg har latt min smake bittelitt (kvart ts) banan ved et par anledninger. Han likte det. Bedre enn tran. Jeg tenker å vente til han er 5-6 mnd før jeg gir grøt, må se an vekst og behov, selvfølgelig.
 
Her gir vi grøt morgen og kveld, hun våkner hver andre time på natta, så legen mente hun var klar for det. Hun er 4 mnd og en uke. Jeg har gitt grøt i ca 3 uker. Hun elsker grøt, men sover ikke noe lengre økter :( hun har fått havregrøt de siste dagene (er visst gluten i dette) som jeg tror magen ikke har tålt så bra, for hun har hatt skikkelig kolikk hyling i dag. Blir en festlig natt nå, gleder meg!!
Introduserte vann samtidig som grøt, nå drikker hun vann til mat og i varmen + etter babysvømming
 
jeg gir sviskemos til litøa når overgangen begynte med treg mage og noen timer senere var magen god som ny :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her har lillegutt hatt så mye mageproblemer at jeg velger å vente en stund til. Han har smakt litt på eple/pære og sviskemos, men får ikke noe fast :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tenkte introdusere litt banan nå siden hun er fire mndr, og grøt når hun blir fem mndr:)
 
Hun får grøt på kvelden og potet/gulrot til lunsj :) også får hun smake litt banan, pære og eple i løpet av dagen:)
 
Begynte med noen skjeer grøt ved 4 måneder, men det er ikke noe måltid ennå. Nå når hun er 5 mnd tenker jeg hun skal få smake på mer forskjellig mat.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har ikke begynt med noe som helst enda. Frøkna blir 4 mnd på torsdag. Med forrige venta vi til hun var 6 mnd før vi ga noe som helst, men nå er vel kostholdsråda endra. Tenker at vi begynner så smått med smaksprøver (banan, potet, avocado, grøt) om en uke eller tre.. :) Stresser ikke. Hun er ganske lita for alderen (5,4 kg ved 3,5 mnd) og sover stort sett natta igjennom fra 19-07..
 
Kostholdsrådene er ikke endret enda, men de vel oppe til diskusjon el noe. Her anbefalte hs at jeg fullammer til 6mnd. Men har tenkt han skal få smake litt. Jeg vet ikke helt jeg, alle sier og gjør så forskjellig, blir litt forvirret:p her sover han ikke gjennom natten, får mat alt fra annenhver til hver tredje time. Gleder meg storT til mer søvn:) har hørt at fast føde kan hjelpe på?! Men ser jo at det ikke har gjort det i Catbar sitt tilfelle. Hmm.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fullammer, og skal gjøre det så lenge som mulig (til jeg ser at han trenger noe mer), bortsett fra smaksprøver. Det er så deilig å slippe å ta med seg ekstra mat når jeg er ute på ting. Puppen er alltid med;) Han er 4 mnd og etpar dager nå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ah, trodde de hadde endret dem. I Sverige, der vi er nå, holder de på å strammer inn. Fra å anbefale måltider fra 4mnd har de no senket til smaksprøver da og måltider ved 6 mnd. Tror nok det blir noe sånt på oss - men jeg stresser som sagt ikke. :) Så lenge frøkna er glad og fornøyd så handler det mer om opplevelser og smaker enn om å tilføre mer mat i døgnet :)
 
Jeg fullammer, og skal gjøre det så lenge som mulig (til jeg ser at han trenger noe mer), bortsett fra smaksprøver. Det er så deilig å slippe å ta med seg ekstra mat når jeg er ute på ting. Puppen er alltid med;) Han er 4 mnd og etpar dager nå.


Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Min har fått grøt og mos av potet og gulrot (kjøpt på butikk)... men i kveld kokte jeg opp gulrot og potet selv, moste og gav han.... han spiste veldig godt da :D Gøy å se det flotte fjeset hans, med alle grimasene ;)
 
Back
Topp