Fast føde

Klar?

Betatt av forumet
Hva gjør dere? Begynner dere så smått med smaksprøver nå, eller venter dere? Gutten min fullammes og er blid og fornøyd, så helsesøster sa vent... Er veldig usikker jeg..

Du kan jo gi litt smaksprøver uten at det blir et måltid ut av det! Bare en teskje eller to for at babyen skal bli vant til nye smaker.

Jeg har gitt tynn grøt på dagen en stund, og har begynt med ca 60ml tynn grøt til kvelden.. Skal prøve å go avocado også snart, og lage litt gulrotpure,potetpure osv! Jeg fullammer også, mn jeg er ganske sliten etter 4 mnd uten mer enn 1,5 time sammenhengende søvn, så jeg ønsker å innføre grøt slik at hun er mett lengre på natterstid:p

Hva gjør dere? Begynner dere så smått med smaksprøver nå, eller venter dere? Gutten min fullammes og er blid og fornøyd, så helsesøster sa vent... Er veldig usikker jeg..

Du er kjempeheldig som fullammer og har et fornøyd barn, så jeg ville hørt på helsesøster ifht overgang til fast føde, men smaksprøver kan du jo gi fra 4 mnd. Så fort barnet begynner med måltider,avtar melkemengden. Jeg fullammer, og er akkurat ferdig med en intens økeperiode. Måtte virkelig ta meg sammen for å holde ut, holdt på å bli smårar av så lite søvn om natta. Gleder meg til lillegutt er 4 mnd(i romjula), for da blir det smaksprøver. Er så spent på hva han kommer til å synes :-)

Du er kjempeheldig som fullammer og har et fornøyd barn, så jeg ville hørt på helsesøster ifht overgang til fast føde, men smaksprøver kan du jo gi fra 4 mnd. Så fort barnet begynner med måltider,avtar melkemengden. Jeg fullammer, og er akkurat ferdig med en intens økeperiode. Måtte virkelig ta meg sammen for å holde ut, holdt på å bli smårar av så lite søvn om natta. Gleder meg til lillegutt er 4 mnd(i romjula), for da blir det smaksprøver. Er så spent på hva han kommer til å synes :-)

Ja, det er sant :) Vi slet veldig de første mnd med liten vektoppgang, mme og pumping. Jobbet knallhardt for å få det til, men hadde ikke trodd at vi skulle få det til så bra. Var veldig forberedt på å få beskjed om å begynne med grøt nå. Men han følger kurven sin til punkt å prikke :) Litt smaksprøver kan vi ho prøve oss på da ja :)

Fullammer, lillegutt er litt over 4 mnd. Har gitt bittelitt tynn grøt noen ganger fra 4 mnd, slik at magen og tarmene skal bli vant med det. Gav han for mye en dag, det ble grining i en times tid :/ konsentrerer meg om å "innføre" grøt først. Smake mange ganger, så blir han vant med smaken :)

Når vi begynner med tynn grøt, burde de få vann også da? Eller er d nok med mm?:)

Her får han tynn grøt nå. Spiser noen skjeer før pupp. Fullammer, men lillegutt er ikke fornøyd så da prøver vi.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Begynner m smaksprøve på grøt i morgen. 17 dager uten søvn nå (vil amme hver time - hver andre time natten gjennom). Vil bare pakke ned puppen så fort som mulig... Helt utslitt...

Her fullammer jeg fortsatt å har tenkt å fortsette med det.. Lillemor er fornøyd så fortsetter med fullamming til hvertfall 5 mnd.. hun blir 5 mnd 13 januar.. Begynner gjerne med smaking etter det om ikke noe endrer seg før den tid:)

Back
Topp