Fast føde

MiaDenPia

Elsker forumet
Når kan/bør man begynne med fast føde? Lille her er akkurat rundet 3 mndr og pappan synes snart det er tia, hva mener dere?

Småen får mme
Er oppe i 150 til hvert måltid, 180 på morran og kvelden

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Vi valgte å begynne like etter 3 mnd, selv om HS sa vi kunne vente. Grunnen til det er at hu spiser sinnsykt mye og ofte, så da begynner vi grøt-tilvenning tidlig.
Er baby fornøyd med bare MME, ville jeg venta til nærmere 4 mnd. Er baby sånn som vår og spiser mye og ofte ville jeg prøvd :)

Lillejenta ble født 22.08.13<3

Støtter BlåBall på denne. Vil ventet dersom det holder med MME.

Enig med de andre her.. Min lille blir 4 mnd 13 des, men jeg har tenkt å fullamme til hvertfall 5 mnd. og så begynne så smått med smaking.:)

Jenta vår blir 4 mnd 19.des og vi har tenkt til å prøve grøt den tiden :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vår jente er 3,5 mnd blir 4 mnd den 22 desember, har overhodet ikke tenkt på fast føde:P hun fullammes og er fornøyd med det:) jeg også. Så venter nok til 5-6 mnd, sålenge jeg kan fullammes så vil jeg det:)
Det er jo så forskjellig, om ungen virker fornøyd med det eller ikke. Om man merker den trenger mere mat for å sove bedre på natta osv, stol på deg selv tenker jeg:)

Her har vi begynt med smaking. Helsesøster sa vi kunne begynne med det da vi var på 3 mnd kontroll. Nå er hun 4 mnd 7.des, så vi tenker at vi skal begynne med disse smaksprøvene litt oftere.
Har ikke nok melk til å gjøre henne fornøyd, så vi gir henne litt mme i tillegg.

Tusen takk for svar alle sammen :) helse søster her sa 4 mndr da vi var på 3 mndr kontroll,

Mn mini fikk en liten smakebit av far i går

Dere som har begynt med smakebit hvordan gjør dere det? Og hva foretrekker dere å gi? Mini fikk hipp sin i går

Her får han nestle sin grøt, hipp mme, mye morsmelk og smaker litt banan innimellom :P. Vektkurven hans hadde flatet litt ut på 3mnd kontrollen, å helsesøster sa det var bedre å begynne med mat istedet for å øke mme mengden.. Har jo mye melk i pappa enda, mn hva hjelper vel det når han ikke legger på seg skikkelig av den :P han elsker grøten da, selv om det ikke er store greiene han får. :P

Jeg fikk streng beskjed på hs om å vente til 4 måneder med eldstemann så holder meg til det, ikke at de har vært noe problem hverken med nr. 2 eller foreløpig med nr.3 (andremann fullammet jeg til 6 måneder), denne gangen blir det tilvenning av mat fra 4 måneder ettersom jeg begynner på skolen igjen etter jul.

Kanskje vi burde begynne tidligere med vår enn planlagt? Hun er alltid så urolig på kveldene og sover aldri etter 16-17 tiden. Samme hvor trøtt hun er:/ henger gjerne på puppen halve kvelden og sovner til slutt i 01-02-03 tiden. Er 3,5 mnd og full ammes. Har mye melk og hun sover godt når hun endelig sover.

Hva tror dere? Beklager var ikke meningen å kuppe tråden:rolleyes::oops:

Kanskje vi burde begynne tidligere med vår enn planlagt? Hun er alltid så urolig på kveldene og sover aldri etter 16-17 tiden. Samme hvor trøtt hun er:/ henger gjerne på puppen halve kvelden og sovner til slutt i 01-02-03 tiden. Er 3,5 mnd og full ammes. Har mye melk og hun sover godt når hun endelig sover.

Hva tror dere? Beklager var ikke meningen å kuppe tråden:rolleyes::oops:
Det gjør ingenting :) fint hvis andre å kan få nytte av tråden

Back
Topp