Fast føde trøbbel

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Denne tilvenningen til fast føde strekker ut altså. Føler det er så lite fremgang, og at hvis vi får litt fremgang så går det to skritt tilbake igjen etter et par dager. Mini er kun glad i fruktmoser (får i han litt havregryn i mosen da). Grønnsaker og middager er helt uinteressant! Får i han noen få skeier så er det full stopp. Grøt begynte vi med for ikke lenge siden, og etter noen dager spiste han en grei porsjon uten problem, men plutselig skal han ikke ha det lenger heller og stopper etter noen få skeier. Siste uka har han også begynt å gråte under hvert måltid uten at jeg forstår helt hvorfor. Føler jeg får i han mindre og mindre mat for hver dag..
Veide han for noen dager siden forresten og han hadde til nå gått fint opp i vekt hvertfall.

Noen som opplever lignende eller eller som har råd?
 
Min mistet veldig matlyst og ville ikke sitte i stolen i det hele tatt fordi han visste det betydde mat. Ble vel litt over en uke der han så og si bare ble ammet. Gikk fra 3 måltider til 0. Og så kome 2 tenner, og en forkjølelse. Så var det tipp topp igjen.
 
Min mistet veldig matlyst og ville ikke sitte i stolen i det hele tatt fordi han visste det betydde mat. Ble vel litt over en uke der han så og si bare ble ammet. Gikk fra 3 måltider til 0. Og så kome 2 tenner, og en forkjølelse. Så var det tipp topp igjen.
Tenkte på tenner faktisk som grunn til at han gråter, så du har sikkert rett der. Kom to opp i går så jeg, men nå er de jo gjennom. Men kan jo være det. Håper det snart går over.
 
Tenkte på tenner faktisk som grunn til at han gråter, så du har sikkert rett der. Kom to opp i går så jeg, men nå er de jo gjennom. Men kan jo være det. Håper det snart går over.

Er tusenvis av grunner til endring av oppførsel, men det var hvertfall tenner som var grunnen her. Kunne ta en skje, så stengte han munnen og gråt hvis vi prøvde mer. Når tennene kom opp med full bredde, som tok noen dager, så fikk han appetitten igjen.
 
Back
Topp