Fast føde stopp 9mnd

❤☆Mamma til william☆❤

Blir kjent med forumet
Heei
Gutten min er snart 9mnd , nå denne uken har han plutseligt stoppet opp og nekter å spise fast føde , altdå grøt og middagsglass og diverse vil bare ha pupp ,blir lity bwkymret er det en fase ?
Ser antydning til at han får ei tann oppe men har gått ned 50gram .
Uff høres hysterisk ut gjerne ..
Men han er en glad og aktiv gutt :happy:
 
Heei
Gutten min er snart 9mnd , nå denne uken har han plutseligt stoppet opp og nekter å spise fast føde , altdå grøt og middagsglass og diverse vil bare ha pupp ,blir lity bwkymret er det en fase ?
Ser antydning til at han får ei tann oppe men har gått ned 50gram .
Uff høres hysterisk ut gjerne ..
Men han er en glad og aktiv gutt :happy:

La han spise selv :)
Men ellers er det normalt ja, kommer til å gå over. Men de mange babyer får mer ut av måltidet med å få grise og utforske med den i denne alderen
 
Heei
Gutten min er snart 9mnd , nå denne uken har han plutseligt stoppet opp og nekter å spise fast føde , altdå grøt og middagsglass og diverse vil bare ha pupp ,blir lity bwkymret er det en fase ?
Ser antydning til at han får ei tann oppe men har gått ned 50gram .
Uff høres hysterisk ut gjerne ..
Men han er en glad og aktiv gutt :happy:

På den alderen ble mine veldig opptatt av å spise selv. De fikk prøve seg ut med å spise selv fra 5-6mnd alderen, i tillegg til grøt og most mat. Men rundt 9-10 mnd alderen ble det full nekt og de ville kun spise selv og ikke bli matet. Helt greit, det fikk de styre selv. Så lenge baby er glad, blid og utvikler seg fint så er ikke mat noe man "trenger å stresse med". :)
 
Kan også oppdatere her og si at det er en tann som viser seg han har 2 fra før , kan det være en grunn for at matlysten er litt i ubalanse ?

Takk for alle som tar tid til å svare setter stor pris på det :Heartbigred
 
Back
Topp