Fast føde(samme som desemberbarn..)

Grete71

Forumet er livet
Hvor mange av dere har begynt med grøt/purè? Og hvorfor?

Vetle sliter litt med treg mage, kanskje det går bedre dersom tarmene får litt mer å jobbe med?

Jeg har vegynt med maisgrøt morgen og kveld på Alexander. Dette fordi han drikker så mye melk og etter at vi begynte med grøt om kvelden så sover han bedre også. ( ca 10 timer i strekk )

Nei har ikke begynt enda men vuderer det.

Kanskje jeg skal prøve.... Er ikke noe problem med MME, han legger godt på seg, men de skal jo egentlig ikke ha for mye av det heller. Jeg får kjøpe det hjem, så ser jeg når jeg bestemmer meg! [:)]

jeg har ikke begynt enda, men virker som Alexander er fornøyd med det han får også så jeg ser ikke noen grunn til å begynne enda for min del. Tror jeg skal prøve å  vente til han er tre og en halv måned i hvertfall. Er det ikke litt tidlig når de bare er to måneder?[8|]

Jeg har ikke begynt enda...og tror jeg vil vente lengst mulig. Men nå er jo pluggen min ca7kg også da, og trenger absolutt ike mere mat![:)]

Ville helst vente til 6 mnd - sånn som de anbefaler, men så liten som han er nå så kan det hende at jeg må begynne før - for han vil ikke legge på seg skikkelig[:(]

Det er jo litt rart også da, at de råder oss til å vente til 6 måneder. Før i tiden var de jo jammen ikke mer enn et par måneder før de begynte med velling!!! Og de ble jammen sunne og friske likevel!!! Og siden gutten din ikke legger skikkelig på seg, så hadde det nok vært en idè? Har du spurt på helsestasjonen? De som "kjefter" slik siden han ikke legger på seg nok? Har de ikke rådet deg til å gjøre det? Eller sier de at du må slite deg ut med amminga?? [&:]

De har sagt jeg skal gi han tillegg (mme) 2 ganger om dagen, og pumpe om jeg tror han ikke får med seg all morsmelka jeg har..
men det funker altså ikke[8|]
Kansje jeg skulle tørre å spørre om velling?[8|]

Hør her Fiorelina :

Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt skikkelig pissed. Jeg hadde bedt de fortelle meg når i hel.... de hadde planer om å bli fornøyd.
( måtte bare få det ut )

Så over til maten.... Jeg syntes at du selfølgelig kan spørre dem, men sett deg ned og tenk over hva du vil. Hva du føler er rett for deg og JR. Det er du som er mammaen og det er bare du som vet hva som er rett for dere. Prøver du velling og det ikke funker, vel, da har du tatt et valg og må kanskje vurdere noe annet.
Gjør det du mener er rett vennen. Og uansett hva de "etter-boka-ammepressende-irriterende- ikkefornøyde" helsesøstrene sier og mener så er vi ihvertfall her for deg.

Klemmer fra meg...

Hør her Fiorelina :

Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt skikkelig pissed. Jeg hadde bedt de fortelle meg når i hel.... de hadde planer om å bli fornøyd.
( måtte bare få det ut )

Så over til maten.... Jeg syntes at du selfølgelig kan spørre dem, men sett deg ned og tenk over hva du vil. Hva du føler er rett for deg og JR. Det er du som er mammaen og det er bare du som vet hva som er rett for dere. Prøver du velling og det ikke funker, vel, da har du tatt et valg og må kanskje vurdere noe annet.
Gjør det du mener er rett vennen. Og uansett hva de "etter-boka-ammepressende-irriterende- ikkefornøyde" helsesøstrene sier og mener så er vi ihvertfall her for deg.

Klemmer fra meg...

MÅ bare signere denne!!! genialt sagt![;)] Stå på fiorelina, du har nok mer kontroll på JR enn det de har!

ORIGINAL: Chill24

Hør her Fiorelina :

( måtte bare få det ut )

Klemmer fra meg...

MÅ bare signere denne!!! genialt sagt![;)] Stå på fiorelina, du har nok mer kontroll på JR enn det de har!

Tusen takk for støtten begge to /alle sammen [:)]
-
Vel.. jeg ER skikkelig lei det maset deres, men de gjør vel bare jobben sin..[8|]
Iallefall - er de ikke fornøyd neste uke så må jeg få gjort noe mer effektivt enn å
"bare fortsett som jeg gjør nå"   - slik de pleier å be meg om..
For jeg klarer ikke dette vektpresset lenger

- har hatt det gjennom hele svangerskapet også, motsatt vei -og med meg selv
- fordi jeg er overvektig - vekta har ikke vert MIN venn på noen år, kan du si[8|]
*sukk*

eh - sorry - ikke meningen å kuppe denne tråden

Tror velling er fra 6 måneder, mens grøt er fra 4... Kanskje lage tynn tynn grøt??
Fy søren de folka kan være irriterende!!!! Det er jo nesten som om du føler deg som DÈN dårlige mora hvis du spør om en eneste ting! De er jo egentlig der for å hjelpe, men det virker ikke alltid slik... Noen er utrolig dårlige i menneskebehandling, gitt!!

Spør du om grøt så får du vel bare NEI.... Er jo lett for oss å si, men stå på du!!! I det minste så legger han i hvert fall på seg litt!

Var ikke så lett dette med grøt... Vetle fikk 3 små skjeer i 19 tiden i går, og holdt det gående med gråt til kl.23.... Mor sin feil - det var litt mye... I dag var jeg usikker på om jeg skulle gi ham, men hoppet i det og ga han 1 skje med tynn tynn grøt. Og nå har han sovet i over 2 timer.... [:D] 

Back
Topp