Fast føde og ekstremt hyppig avføring

Håpefull☺️

Glad i forumet
Mailykke 2018
Augustbarna 2021
Hei! Vi begynte med fast føde for litt over 2 uker siden.. da var mini 4 mnd.. til å begynne med ble han litt hard i magen, så jeg kjørte på med masse sviskemos! Det gjorde susen.. så stabiliserte det seg, og mini var veldig fornøyd.. men! De to siste døgnene bæsjer han hele tiden! I går bestemte jeg meg for å telle, og jeg kom til 13 bæsjebleier på et døgn! Eneste forskjellen fra før og etter all denne bæsjingen var at jeg laget havregrøt av havremel.. droppet både den grøten og sviskene i dag, men han bæsjer like mye.. han bæsjet til og med 4 ganger i natt! Kan ikke huske han har gjort det siden barseltiden.. tror ikke det kan være laktoseintoleranse da jeg har måtte gi litt mme i tillegg til mm før jeg fikk pumpet opp produksjonen.. har ikke innført gluten enda, og havremel kan jo inneholde spor av gluten, men han har ikke blitt bedre uten havregrøten heller.. noen som har peiling på hvorfor dette plutselig skjer? Han blir jo så sår, og siden han bæsja 4 ganger i natt sov han jo nesten ingenting :(
 
Her er det motsatt vei.. ikke hard avføring,men det går 4 - 7 dager mellom hver bleie..
 
Hm. Om det fortsetter må du ihvertfall være obs på om han blir dehydrert. Har han våte bleier og god allmenntilstand?
 
Hadde kanskje ventet litt med grøten og sett om det den som gjør det. Og fulgt med at han ikke blir dehydrert. Og kanskje han ikke trenger svisker hver dag...


Vi er også heller den andre veien med mindre bleier. Og mer gulp. Så vi har kuttet ut mat for noen dager nå så kanskje magen får roet seg litt.
 
Han har ikke fått svisker siden han begynte å bæsje så mye :p har også redusert på grøten.. dehydrert blir han nok ikke med det første.. han har veldig god matlyst, det er ikke mye bæsj i bleiene, og han tisser fremdeles godt :) bæsjen er heller ikke sånn flytende som jeg tenker diaré er, men det virker som om det kanskje er noe magevirus, for når han spiser rumler det skikkelig i magen på han..
 
Han har ikke fått svisker siden han begynte å bæsje så mye :p har også redusert på grøten.. dehydrert blir han nok ikke med det første.. han har veldig god matlyst, det er ikke mye bæsj i bleiene, og han tisser fremdeles godt :) bæsjen er heller ikke sånn flytende som jeg tenker diaré er, men det virker som om det kanskje er noe magevirus, for når han spiser rumler det skikkelig i magen på han..

I forrige uke (eller var det uka før der igjen) så rumla det skikkelig i magen hver gang han spiste. Spesielt på ettermiddagen og når han skulle legge seg. Var liksom i dét magen begynte å fylle seg med melk. Men så bare stoppa det etter litt over en ukes tid. Aner ikke hva det var, men kom på det når som jeg så du nevnte det. Her derimot har han bæsjebleie en gang i uka, så kan ikke sammenligne ungene mer enn det :)
 
Vi har også hatt mer romling i magen... men han kan vel ha fått et magevirus?‍♀️ Men da vil han jo bli bedre etter noen dager hvertfall...
 
Ja, var det jeg tenkte.. i natt har han bare vært oppe en gang for å bæsje, så jeg håper det betyr at han er på bedringens vei! :)
 
Back
Topp