fast føde, hvor mange ganger?

x1xendaen

Blir kjent med forumet
snuppa vår på snart fem mnd får grøt rundt 9 og middag ca 18, allikevel virker hun fortsatt utrolig interessert i vår mat. Smatter og holder på. Hun er heller ikke så veldig flasken med melk, det har hun forsåvidt aldri vært.. men nå må vi ta henne med på soverommet hvor det er stille og litt mørkt for å få henne til å drikke. kan jeg gi et grøtmåltid til, eller bør jeg vente med det? blir takknemlig for tips [:)]
 
Jeg hadde startet med middag hvis jeg var deg. Kommer jo litt ann på om du ammer fortsatt?
 
hun vil bare ha flaske. hvordan ville du lagt opp måltidene da? jeg gir potet og gulrot til måltidet kl 18.
 
Sånn her gjør vi det:

grøt+mme kl 08.00

mme kl 11.00

middag+mme kl 14.00

mme kl 17.00 

grøt +mme kl 20.00
 
da prøver vi og det! virker som det er riktig for snuppa.
 
hva gir du til middag, hvor mye forskjellig gir dere?
 
spiser din baby noe på natten da?
 
masse spørsmål, men føler meg litt grønn og det er  så mange som ikke gir noe før seks mnd...
 
ORIGINAL: febjente

snuppa vår på snart fem mnd får grøt rundt 9 og middag ca 18, allikevel virker hun fortsatt utrolig interessert i vår mat. Smatter og holder på. Hun er heller ikke så veldig flasken med melk, det har hun forsåvidt aldri vært.. men nå må vi ta henne med på soverommet hvor det er stille og litt mørkt for å få henne til å drikke. kan jeg gi et grøtmåltid til, eller bør jeg vente med det? blir takknemlig for tips [:)]

 
Mi snuppe får grøt kl 12 frokost. Alle måltid før 12 er bare tull, da får hun som regel flaksa i senga. middag kl 16. og grøt kl 20. så flaska kl 21 så lalletid. funker veldig bra.Babyer på 5 månder ska jo ha mat til alle måltider ikke bare flaske[:D][:D]
 
ORIGINAL: febjente

da prøver vi og det! virker som det er riktig for snuppa.

hva gir du til middag, hvor mye forskjellig gir dere?

spiser din baby noe på natten da?

masse spørsmål, men føler meg litt grønn og det er  så mange som ikke gir noe før seks mnd...


Til middag gir jeg middagsglass fra 4 mnd, bytter bare litt på de typene som finnes.

Han spiser ikke på natten, legger seg mellom 20-21 hver kveld og sover til 08.00 hver dag[:)]

Lykke til da[:)]
 
Back
Topp