Fast føde- hvir mye?

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Mini er nå 4,5 mnd og ammer fremdeles hver 2. Time døgnet rundt. Virker ikke tilfreds selv etter amming. Begynte å introdusere mat for 3 uker siden, men siste uken har han virkelig fattet interesse og spiser MYE! Lager grøt med ulike moser i og da kan han spise en hel porsjon selv 15 min etter amming. Har hatt noe problem med forstoppelse, men ellers virker det som magen tåler det godt. Hvor mye er greit å gi? Skal jeg holde tilbake eller gi til han slutter å gape?
 
Vi hadde veldig god effekt av malt:) da bæsjet han etter 1 time.

Tror ikke jeg ville gitt såå mye i starten. Økt med 1 skje hvert måltid kanskje? Eller vei måltidet og økt med et gitt antall gram?
Min kar er 4.5mnd og han får en isbit med mos hver morgen. Gir masse kaldt vann med maten, også får han pupp etterpå:)
Har hørt det samme som deg, øke litt og litt veldig sakte for at babyens tarm og fordøyelsessystem skal klare å tilpasse seg.

Jeg gir også bare en 'isbit' med mos per dag, til lunsj mellom pupper. Han pleier ikke å spise hele den engang... Bare en skje kanskje! Det viktigste i denne alderen er å smake. Han er 5 mnd.
 
Har hørt det samme som deg, øke litt og litt veldig sakte for at babyens tarm og fordøyelsessystem skal klare å tilpasse seg.

Jeg gir også bare en 'isbit' med mos per dag, til lunsj mellom pupper. Han pleier ikke å spise hele den engang... Bare en skje kanskje! Det viktigste i denne alderen er å smake. Han er 5 mnd.
Helt enig:) vi har jobbet oss opp til den isbiten også. Har vært veldig nøye på at han regulerer noe selv. I starten var ikke interessen der, så da prøvde vi igjen senere:)
Nå er han VELDIG gira på å smake. Blir utålmodig mellom skjeene:hilarious:
 
Ja, i starten tok han max 2-3 teskjeier og mesteparten forsvant ut igjen, men nå gaper han og koser seg! Men det har kanskje blitt litt for rask økning ja, for han tar fort 3 ss grøtpulver og to terninger med mos. Men selv da skal han amme igjen etter to timer :rolleyes:
 
Min er nå litt over 5 mnd og får 1-2 små porsjoner hver dag, evt en vanlig porsjon til kvelden. Han er kjempegira på alt vi spiser. Veldig uvant, for søstra var ikke sånn :hilarious:
 
Mi er 6mnd... Ikke vært så intr... Får smake på litt frukt/smoothie på dagen..
Prøve på litt grøt på kvelden... Men ikke alltid hun vil... Hjelpe med litt Sviskemos i.. Da får jeg i ho 2ss grøt
 
Back
Topp