Fast føde første gang - hva og når?

Klementinius

Andre møte med forumet
Hvor gammel var bebisen deres første gang dere gav fast føde?

Og hva gav dere?

Oooog hvordan reagerte småen?

☺️
 
Min var 6 måneder. Fikk litt havregrøt med hjemmelaget aprikospure. Likte det godt tror jeg, men gjorde mange grimaser og ville helst bare tygge på skjeen. Fikk smake agurk og melon i sånn tyggesmokk, og det var veldig populært.
 
4 mnd begge, eldste fikk sviskemos først( slet med magen) mellomste fikk gulrot og potetmos tror jeg. Begynte også med grøt på samme tid. Minsten er snart 3mnd, han skal også få mat når han er 4mnd, blir sikkert sviskemos og grøt han får først

hva mener du med reagerte?
 
Hvor gammel var bebisen deres første gang dere gav fast føde?

Og hva gav dere?

Oooog hvordan reagerte småen?

☺️
Lille fikk smake banan smoothie etter hun ble 4 mnd. som jeg kjøpte på butikken noen ganger. Det falt i smak. Ved 6 måneder fikk hun grøt om morgenen og kvelden tilegnet hennes alder, det gikk ned på høykant:laughing002 Alt som enkelt kunne moses ble laget og spist.

Hun ble fort matglad og la derfor på seg en del det neste halvåret ettersom hun ikke krabbet/gikk ennå. Når det var på plass gikk "spare vekten" ned igjen. Ved 1,5 år ble hun småspist så må jeg være kreativ om jeg skal få i denne toåringen noe :p
 
Vi begynte rundt 4 måneder, da fikk han smake litt mos av potet og gulrot:) utvidet med litt forskjellige smaker etter hvert, som banan, avokado osv. Prøvde også litt små smaksprøver med kjøpegrøt og sviskemos noen dager.
Mini er veldig matglad og var veldig interessert i hva vi spiste så da fikk han begynne såpass tidlig selv om det ikke var behov for det:happy: mini var hvertfall fornøyd selv om magen ble litt tregere innimellom:hilarious:
 
Hvor gammel var bebisen deres første gang dere gav fast føde?

Og hva gav dere?

Oooog hvordan reagerte småen?

☺️
Mini var fem måneder og fikk smake most gulrot første gang.
Likte det ikke og spytta mesteparten ut igjen:wtf: Nå spises det meste vi spiser i most versjon og uten salt og det meste går ned på høykant så lenge det ikke er for store biter:hungry:
 
Vi begynte på 4 mnd og ga søtpotet, gulrot og potet i starten. Reaksjonen varierte på smak. Brukte smaksskjemaet til Bare Bra Barnemat til å loggføre :)
 
Back
Topp