Fast føde baby 7 mnd

Guest
Hei.
Min datter er 7 mnd og vi får henne ikke til å spise fast føde. Jeg håper dere kan tipse oss om hva vi skal gjøre.
Jeg er ganske sliten da jeg må amme henne ca hver 2. time om natten, fordi hun nekter/brekker seg når vi prøver å gi henne fast føde.
Vi startet med å innføre fast føde i midten av februar, og har fortsatt ikke lykkes, vi har tatt en pause underveis, på ca 1 uke, men hun er fortsatt ikke interessert i å spise noe annet enn morsmelk.
Av fast føde har vi prøvd diverse grøttyper, most potet, gulrot, avokado, banan, bær og også middagsglass. Vi har også prøvd fruktmos/smoothie.
Det må her sies at jeg har matallergi, mot egg, fisk og belgfrukter, og det er da 33% sjanse for at vår datter også kan ha/vil få dette, derfor tar vi alle forhåndsregler mtp f.eks morsmelkerstatning og div. frukt (stenfrukter og belgfrukter), så dette har hun og får hun ikke. Vi har vært bestemt på at hun skal fullammes i alle fall til hun er 5-6 mnd, men vi kjenner nå at vi må få henne til å spise annen mat, da ikke morsmelken lenger metter, og hun våkner ca hver 2. time om natten og skal da ha mat. Jeg er veldig sliten, da dette har pågått veldig lenge, i tillegg våkner hun rundt kl 7 om morgenen. 
Kan dere hjelpe oss?

Med vennlig hilsen Lise
 
Back
Topp