Fast føde/amming

lykkeT

Forumet er livet
Julibarna2014
Febbisbebbis'18
Hei. Sniker meg innom fra juli-forumet.
Noen av dere som har babyer som er 5 (nærmer seg 6) mnd som fortsatt kun ammer?
Her er lillesøster 4 mnd og noen dager(født helt i slutten av juni) og vi bare ammer. Har i utgangspunktet ikke tenkt å begynne med grøt, grønnsaker, frukt eller noe før hun er 6 mnd. Merker at veldig mange nå begynner rundt 4mnd, og lurte bare på om det var noen her med litt større baby som venter litt til :)
 
Hei. Gutten min er 5 mnd og han fullammes ennå. Hadde fremdeles lagt godt på seg på 5 mndskontrollen så jeg tenker å fullamme han til han er 6 mnd.
 
Fullammet til 4,5 mnd. Begynte da å gi en liten porsjon grøt om kvelden fordi han sov så innmari dårlig om natta. Han er 5 mnd nå, og det holder med dette ene grøtmåltidet. Ammer resten av døgnet :) hadde egentlig ønske om å fullamme til 6 mnd men det ble ikke sånn :- P hvis babyen din er fornøyd med det er det jo bare å fullamme så lenge du ønsker :)
 
Fullammet til 4,5 mnd. Begynte da å gi en liten porsjon grøt om kvelden fordi han sov så innmari dårlig om natta. Han er 5 mnd nå, og det holder med dette ene grøtmåltidet. Ammer resten av døgnet :) hadde egentlig ønske om å fullamme til 6 mnd men det ble ikke sånn :- P hvis babyen din er fornøyd med det er det jo bare å fullamme så lenge du ønsker :)
Ja, det tenker jeg også :)
 
Jenta vår er straks 5 mnd og vi fullammer. Har riktignok begynt med smaksprøver (hun får en skje eller tre med most frukt/grønnsaker eller tynn grøt/velling), men hun får ikke dette hver dag og det er altså ingen fullverdige måltider med fast føde. Dessuten må de ofte smake på ting 10-15 ganger før de liker noe, og foreløpig er det ikke så mye annet enn avokado som er godt og ikke spyttes ut igjen :p
 
Fullammet til 4,5 mnd. Begynte da å gi en liten porsjon grøt om kvelden fordi han sov så innmari dårlig om natta. Han er 5 mnd nå, og det holder med dette ene grøtmåltidet. Ammer resten av døgnet :) hadde egentlig ønske om å fullamme til 6 mnd men det ble ikke sånn :- P hvis babyen din er fornøyd med det er det jo bare å fullamme så lenge du ønsker :)
Som om jeg skulle ha skrevet det selv Her sliter vi litt i å komme opp i større porsjon med grøt om kvelden. Noen kvelder spiser han masse, andre kvelder bare noen få teskjeer grøt... Fikk tips av helsesøster å heller øke antall måltider med fast føde. Noen med liknende erfaringer?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har baby på 6mnd som fullammes. Om jeg gir noe grøt blir det for mye, foreløpig. Får smake på pære og sviske på dagtid, noe ganger 4mnd matglass, men Max 10ss. Ga grøt en kveld, ble bare feil, kastet seg vekk fra puppen, var så mett, roet seg ikke før h*n ble sulten igjen og orket pupp så venter litt med å gi posjoner. HS sa vi kunne begynne med halv posjon i 16-17tida eller noe...
 
Som om jeg skulle ha skrevet det selv Her sliter vi litt i å komme opp i større porsjon med grøt om kvelden. Noen kvelder spiser han masse, andre kvelder bare noen få teskjeer grøt... Fikk tips av helsesøster å heller øke antall måltider med fast føde. Noen med liknende erfaringer?


Sent from my iPhone using BV Forum

Akkurat likt her :p hehe. Noen ganger spiser han masse, andre ganger bare et par skjeer. Fikk samme tips av helsesøster så nå tilbyr jeg han grøt på formiddagen og på kvelden :)
 
Back
Topp