faser

FruStina

Gift med forumet
barna har jo gjerne forskjellige faser. Vår har alltid vært utrolig flink til å legge seg pent, koser seg veldig i senga, hadde kanskje 2 perioder før 1 - 1.5 år hvor han prøvde seg, men vi holdt ut. Nå er det litt protest igjen, og under på om det er fase, eller noe annet. Han virker også mer trassig en vanlig, utrolig sint når han ikke får viljen sin.

Hva tror dere, fase, eller ettervirkning av sykdom og måtte gå hjemme istede for barnehage hvor han får utløp i sin utrolige aktivitet.

Ikke lett og si hva som gjør det. Kan jo selvfølgelig være etter han har vært syk og vært hjemme. Litt rastløs kanskje?
Men jeg har litt troen på at det er 2-3års trassen som er i anmarsj[;)]
De får jo etterhvert en vilje av stål!!
Raseriannfallene kommer når ikke hun får viljen sin, skriker HØYT.
Vi har hatt 3-4 ganske tøffe mnd nå med trass og sjalusi, vet ikke hva jeg skulle gjort hvis hun ikke hadde 3 dager i bhg i uken[8D]

Helsesøster mener det er begynnende trass som ble utløst av at lillebror kom til verden.

Tja, aldri så godt å si, men jeg vil kanskje tippe at det er en fase. Har ikke noen spesielle problemer her for tiden, men husker fra storesøster at det var vanskelig å legge seg og/eller mye oppvåkning om natten i perioder når hun ble litt "stor", uten at jeg husker eksakt når (ved hvilken alder) disse periodene kom. Begge våre har ellers også vært greie å legge, etter at vi først kom inn i leggerutiner, men perioder med "tull og tøys" har det vært. Vesla var ganske propell en periode etter at hun og søsteren flyttet på samme rom (for ca. et halvt år siden tror jeg), fra før av brukte hun endel lenger tid på å sovne enn søsteren gjorde på daværende tidspunkt, også holdt hun minste den eldste våken med påfunnene sine, og eldste ble ganske lei av henne, for hun var trøtt og ville sove.[&o]

jaja, vi får bare ta det som det kommer da, godt å høre at det er "normalt" i så fall, uansett hva det måtte være, han er utrolig snill til vanlig, så prøver i grunn å unngå de situasjoner som skaper dette ekstreme trass greine....hihi, vilje av stål, ja trodde jeg hadde det, men tror nesten han overstiger meg noenganger. Spennende å høre hvordan det gikk i barnehagen i dag når han skal hentes [;)]

ORIGINAL: Aves

har ei super snill gojente som begynner å vise vilje og hva hun skal gjøre. kan begynne å grine og sutre om ting ikke går helt etter planen, så da prøver jeg å snakke om andre ting. noen ganger går det og andre ganger ender bare ting i katastrofe....
er vel trassen om kommer. utfordring er det men stort sett er mine utrolig snille småtasser. kan ikke klage [:D]

det må nesten jeg si også, han er bare så UTROLIG snill, at jeg skal IKKE klage [;)]

Back
Topp