Fartsbot...

*Flatula*

Gift med forumet
Jeg lurte litt på hvor høy fart man kan ha i fotoboks, for å miste lappen (det er 80 sone)?? Svigermor var ute og kjørte og det blinka i fotoboksen, ho lå vel i 100 mente ho og samboeren hennes mente 92.. [&:] Så dem ringte oss i sta å spurte, men jeg var ikke helt sikker på svaret, men de får i allfall ei "fin" bot da [8D][:o]

Er det noen her som vet????

Jeg fikk fartsbot i fotoboks rett før jul i fjor. Speedometeret viste 95, men på boten sto det at jeg hadde kjørt i 86. Så hvis hun lå i 100, var det sikkert "bare" 90 og hun mister ikke lappen! Men en bot på enten 1600 el. 3000. Man må vel kjøre i over 30km/t over for å miste lappen, men de viser jo litt skjønn!

Tusen mange takk.. Det hjalp, med den linken, takker. Dem var litt redd hun skulle miste lappen.. [:o] Men bota blir dyr da

Har en kompis som er politi og han har sagt at hvis du kjører i 26km/t over fartsgrensa, så mister du lappen....(i 80 sonen iallefall).

Kjører du 25 over klarer du deg akkurat tror jeg, men kjører du i 26 over ryker lappen tror jeg.

Det varierer jo etter hvilken fartssone det er. I en 80-sone mener jeg å ha hørt at over 25 km/t da mister du lappen, men slipper unna med en stor bot hvis det er under. Min svoger mistet lappen når han var 27 over i 80-sonen. Men i en 30-sone skal det ikke mer til en å kjøre i 43 km/t, da mistet hvertfall en kompis lappen. Miljø og farer spiller en stor rolle vettu.

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Tusen mange takk.. Det hjalp, med den linken, takker. Dem var litt redd hun skulle miste lappen.. [:o] Men bota blir dyr da

Det har hun meget godt av!!!!!!!!!

ORIGINAL: Nurket79

Har en kompis som er politi og han har sagt at hvis du kjører i 26km/t over fartsgrensa, så mister du lappen....(i 80 sonen iallefall).

det er i 60 sonen det.. i 80 sonen er det vel 36km/t!

ORIGINAL: lille vims

er vel 116 eller noe i 80 sonen er det ikke[8|]

man mister lappen på 116 i 80 ja....
alt avhenger av hvilken grense man er i og hvor langt over...
men hun mister den ikke om dette var 80 sone.. husk at de trekker også fra noen km ved bot. så den blir nok ikke all verden...håper ikke det da, er så kjipt med slike utlegg[:)] aldri fått fartsbot, hverken jeg eller sambo.bank i bordet[:D]

ORIGINAL: lille vims

er vel 116 eller noe i 80 sonen er det ikke[8|]

stemmer det [:)]

Back
Topp