FARSKEN

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vi har MAUR i hus... Må vell ta kontakt med skadedyrbekjempelsen!

har heldigvis full forsikring så den dekker alle utgifter, men Fyrsj så ekkelt da!
Noen som har erfaring med dette??

Oi!!
Heldigvis ingen erfaring med det må jeg bare si :-/

neida, du MÅ ikke det ennå..

Maur har lett for å finne veien ut.. På Jernia/Wallendahl selger de en spray som er mot insekter.. Finn ut hvor de kommer inn og spray godt på :) 

Vi hadde maur inne ifjor, men har ikke sett de i år etter jeg sprayet.. 

Neida du trenger ikke det. Di selger gift i form av spray, lokkebokser og små pellets som en setter ut/sprayer der di er. Vi hadde på badet og hovedinngangen, men en dose med gift så var di vekke. Tar 1-2 uker før di forsvinner, med mindre du sprayer. Det som er vendig greit med sånne pellets er at di ikke bare spiser selv, men di tar det med til dronningen for å gi henne "maten". Da dør jo hele kolonien ut;-) Di har på alle hagesentre, og tror di har på europris. Ville ikke blitt forbauset om di har på obs også.

Okei!:D Tusen takk for svar! Da skal vi prøve det!:)
Er ordentlig ekkelt!!!  fyrsj

vi var plaget med over 100vis av sukkermaur tidligere i "vår"... dro på Felleskjøpet og kjøpte et middel vi strødde bortover der hvor de gikk, og borte ble den :)

Dette er avhengig av hvilken maurtype som er i huset ditt. Mulig det funker med giftstoffer fra Jernia og Felleskjøpet på sukkermaur, men det funker ikke på stokkmaur feks.Med mindre du finner dronningen.
Da jeg vokste opp bodde vi i et hus som hadde invasjon fra stokkmaur, tok oss flere år å finne dronningen. Rev blandt annet veggen på rommet mitt, deler av taket i kjelleren og en yttervegg i letingen etter dronningen. Viste seg til slutt at hun holdt til et lite stykke fra huset i noen gamle planker som var råtnet.
Men lurt å prøve med litt gift til å begynne med, se om de kanskje forsvinner :)

Back
Topp