Farskapstest

ØnskemammaFeb16

Forelsket i forumet
Hei

Noen som har erfaring med farskapstest før barnet er født? Lest at det er mulig med blodprøve, men at dette sendes til utlandet. Koster dog 10000 kr. Noen som har erfaring?

Mvh ei ganske så fortvilet gravid dame... :'(

Har hørt at det tar lang tid også.. 2-3 måneder, men det er visst mulig.. Noen vi kjenner gjorde det

Hei

Noen som har erfaring med farskapstest før barnet er født? Lest at det er mulig med blodprøve, men at dette sendes til utlandet. Koster dog 10000 kr. Noen som har erfaring?

Mvh ei ganske så fortvilet gravid dame... :'(
I noen tilfeller hjelper Nav til med DNA test :)

Du vil teste før barnet er født? Altså, ta en prøve av fosteret?

Nei, det er ikke lov i Norge lenger. Jeg har lest på nett at det er mulig å ta blodprøve av mor og klare å spalte ut fosterets DNA etter det er 9 uker gammelt. Jeg ønsker ikke å risikere noe overfor fosteret, da må jeg heller vente.

Nei, det er ikke lov i Norge lenger. Jeg har lest på nett at det er mulig å ta blodprøve av mor og klare å spalte ut fosterets DNA etter det er 9 uker gammelt. Jeg ønsker ikke å risikere noe overfor fosteret, da må jeg heller vente.
Trodde det var fosterdiagnostikk den blodprøven var for? At de ikke har klart å få nok "markører" til å kunne lage en nær fullstendig DNA profil ennå. Håper du finner ut av det og at ting går bra i hvert fall!

Back
Topp