Farskap

Prøvere

Betatt av forumet
Har dere som ikke er gift fylt ut/sendt inn erkjennelse av farskap? Fikk skjema med jordmor idag, så det skal ordnes imorgen :) en ting til å sjekke av på listen :p

Oi må dette gjøres før babyen kommer??skriver de ikke under noe på sykehuset??

Man kan skrive under på sykehuset, men min jordmor anbefalte oss å ordne dette før fødsel. Grunnen var at mange nye fedre blir stresset og er ikke helt med når babyen er helt nyfødt og ldelegger litt idyllen når noen kommer med et ark man må signere uten videre:-( vi har gjort det, og syntes det var greit:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmor sendte inn for oss tror jeg :) Hun sendte iallefall noe farskapsgreier :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Dette har jeg ikke hørt et ord om. Må høre med jordmor ved neste kontroll. Høres greit ut å ha det gjort på forhånd. :-)

Appen <3

Hm nei det har ikke jeg hørt noe om heller!

-Fra appen-

Dette får mannen finne ut av selv tenker jeg :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har dere som ikke er gift fylt ut/sendt inn erkjennelse av farskap? Fikk skjema med jordmor idag, så det skal ordnes imorgen :) en ting til å sjekke av på listen :p
Har ikke fått beskjed om noe sånn skjema. Kanskje jeg får det på neste kontroll.

Dette fikset vi for en måned siden, fikk skjema fra jordmor og leverte for litt siden. Tror noen fikser dette på sykehuset også.

Trodde det var sånn man gjorde på sykehus etter fødselen :p var hvertfall det vi gjorde forrige gang.. Har ikke hørt jordmor snakke om det :-)

Jeg og samboeren min gikk bare ned på NAV å ordnet det. Gikk fort å greit :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk skjemaet allerede på andre jordmorkontroll i uke 16. Så det er ferdig fylt ut og levert tilbake til jordmor :-)

Man kan skrive under på sykehuset, men min jordmor anbefalte oss å ordne dette før fødsel. Grunnen var at mange nye fedre blir stresset og er ikke helt med når babyen er helt nyfødt og ldelegger litt idyllen når noen kommer med et ark man må signere uten videre:-( vi har gjort det, og syntes det var greit:-)

Stemmer det! Jeg var ikke gift med barnefar ved første fødsel og husker vi signerte papirene på sykehuset. Ikke at det ødela noe for oss i det hele tatt, men husker jordmor var litt brydd da hun krevde signatur og opplyste om rettigheter og plikter osv. Sikkert greit å bare gjøre det på forhånd så er det en ting mindre å tenke på midt oppi babylykken :) - Nå spør jeg gjerne dumt, men nå som jeg og barnefar er gift, så går det automatisk?

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Back
Topp