Farsdag på søndag

Molli

Glad i forumet
Hva slags tradisjoner har dere for farsdag? Og dere førstegangs, skal dere markere den kommende pappaen på noen måte? :)

Jeg har ordnet med pappakopp, med bilder av lillegutt og pappaen :) Passet perfekt, for to dager etter jeg hadde bestilt knuste han tekoppen sin. Kommer til å gi koppen, kjøpe blomster og muligens lage en kake + frokost. Eller bare kjøpe sånn Toffee(?) som han er veldig glad i. :)

Vi pleier å ha god frokost med gaver, og kake på ettermiddagen. Men ikke frokost på senga, for det blir så mye gris. :P

Vesla lager tegning til pappan, og så får hun velge gave selv.

Ganske morsomt å la en 3-åring velge gave, kan bli hva som helst. I fjor fikk han en hammer og en brannbil. :P

Så baker jeg og ungen kake sammen dagen i forveien. Det synes hun er stas. :)

Vi legger ikke så mye penger ned i farsdagsgave, 2-300kr kanskje. Det viktigste er at vesla har stelt i stand og gjør stas på pappan sin.

Vi pleier og kjøpe gave. Gjør sjelden noe spesielt men kanskje litt ekstra kos. Og pappan får såve frempå. Når vi er ledige pleier vi og invitere min pappa på middag/kaffe. (Han får og gave)Men i år er vi opptatt hele dagen. Vi kjøper ikkje dyre gaver. Men gir dei ein liten oppmerksomhet :)

Aldri kjøpt noe gave i grunn... Syns det bare er enda en unnskyldning for å kjøpe ting. Også så tett oppat jul. Dessuten har han bursdag I dag og fått en dyr gave. Men veldig koselig å gjøre noe ekstra som enten lage en god frokost og eventuelt kake.

Vi har ikke rukket å feire så mange ganger. Men jeg lager kake og han får en liten gave fra guttungen. :)

tenkte han skulle få noe lite, og så kjøper jeg en marsipankake, for det har jeg lyst på og xp
Han blir jo ikke rett pappa før i april, men han er verdens beste bonuspappa allerede <3

Vårt første barn er på vei nå, så farsdagen blir ikke markert for mannen min, det teller ikke før babyen er født mener jeg :p vi er invitert på lunsj hos foreldrene mine på farsdagen :) og jeg gir alltid gave til pappaen min :)

Selv om det er første barnet skal jeg nok finne på noe. Han har jo ei datter fra før, men farsdagen gar liksom ikke vært noen særlig God dag for han. Så derfor begynte jeg allerede i fjor med kanelsnurr og kakao. I år tenker jeg å kjøpe en liten presang også :)

Vet ikke helt enda! Snuppa holder på med en tegning til han :)
Skal lage favorittmiddagen hans, og gi han noe fra ungene, men jeg aner ikke hva! Trenger forslag, og de trenger ikke å være så dyre :)

Vi har også pleid å ordne frokost på senga, bake kake, lage favorittmiddag og sånne ting, men i år skal vi være hos svigers hele helga, og mannen min gir alltid en liten gave til faren sin. Vi har vært der før på farsdag, og det forventes at mannen min får gave fra ungene (meg), for svigerfar får jo gave fra min mann. Det er heller ikke lett å få til noe frokost på senga, for de gangene vi har vært der i helgen det er morsdag/farsdag, så benytter de sjansen til å servere frokost på senga til hverandre sammen med ungene.

Syns han fortjener en gave nå og, han har jobbet mer enn fullt i tillegg til å ta seg av det meste her hjemme mens jeg har vært dårlig :) Han får også masse tegninger og noe ungene har laget på skolen :)

Gaven er en pysjbukse. Og historien bak er snuppa som gleder seg til hver helg, for da får hun lov å gå i pysj og se barnetv. På fredag sa jeg til henne, " i mårra er det lørdag, men da er det pappa som skal stå opp med deg, for mamma er på jobb".. " men det går ikke mamma, for pappa har jo ikke pysj"".. smelt.. Pappan har vel ikke brukt pysj siden han var barn, men syns det var så søtt, at det måtte bare bli det❤️

Her har dei store ungane kjøpt litt godis til pappaen sin, og laga kort. Eg har kjøpt sokkar frå babyen til mannen min, må nesten gjere noko sidan det er første gong han har eit eigenprodusert barn (sjølv om det ikkje er heilt ferdig enno). Tenkte ungane mine skulle få skrive kort til han og, men vi kom ikkje så langt før dei reiste til pappaen sin for helga. Det blir i alle fall fred og ro her og det passar bra sidan mannen er sjuk.

Back
Topp