Farsdag og alenemødre??

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Pleier dere å gi ex-en noe på farsdagen??

Jeg har gjort det før, men i år har han liksom en unge til, med den nye kona si... Da føler jeg liksom min jobb der er over for denne gang :P
Mulig jeg ber D finne på ett eller annet, han hater og tegne så det blir det nok ikke men...

Hva tenker dere, er det fortsatt min jobb som mamman til D og sørge for at pappan hans får en oppmerksomhet på farsdagen, eller døde den oppgaven i det han fikk flere barn?

Vel, her får jeg ingen oppmerksomhet på morsdagen, så da blir det heller ingenting på farsdagen :p I år har jeg snuppa på farsdagen, men vanligvis pleier han å ha henne da, og så har jeg henne på morsdagen. 
Du kan jo selvsagt spørre D om han har lyst å lage noe, har han ikke det hadde jeg ikke giddet å stresse heller :p

Jeg tenker som så at han fortsatt er far til DITT barn, uansett hvor mange han skulle skaffet seg rundtomkring på egen hånd i ettertid - og at det dermed (frem til D blir gammel nok til å klare å ordne noe på egenhånd) faller på deg å tenke på noe ja..

Jeg ga aldri noe til eksen, hovedsakelig fordi han aldri tok kontakt og aldri sendte jule- eller bursdagsgave til barna, eller gratulert dem med dagen. Stepappaen har allerede fått gave fra meg på forskudd, og barna kommer nok til å perle noe fint til ham på søndagen :)

Næh... er ikke min oppgave det gitt....:P

Naah! :D Vet du hva! Den jævelen får heller kjøpe no til seg selv.. :) Han enser ikke barnet med verken bursdagsgave eller julegave.. Ringer ikke å gratulerer henne eller sender melding til meg.. Så da skal jeg også vær gniten på kronene :D

Saken blir en litt annen med pappar som ikke stiller opp da, her stiller han opp, så han fortjener på en måte en oppmerksomhet...
Jeg er bare veldig usikker på om jeg skal gjøre noe eller om jeg bare skal overlate det til "den nye familien" :P

Ordner han noe til DEG på morsdagen, da syns jeg du bør oppfordre ditt barn til å lege noe til pappa, evt. gi ham et fint bilde av barnet i en fin ramme. Gjør han ingenting for deg, så er du fritatt.

Fluttershy  skrev:
Saken blir en litt annen med pappar som ikke stiller opp da, her stiller han opp, så han fortjener på en måte en oppmerksomhet...
Jeg er bare veldig usikker på om jeg skal gjøre noe eller om jeg bare skal overlate det til "den nye familien" :P

Vel, siden du er mora så er det kanskje din oppgave og ikke den nye dama... det blir jo litt rart.
Det er jo fra sønnen din og han overrekker gaven (regner jeg med) så da ville jeg fortsatt.

kommer med synspunkt fra andre siden ;) Er sammen med en som har barn fra før, og etter jeg kom inn i bildet, så er det jeg som har ordnet med farsdagen for han. Barna har tegnet/laget kort selv, så har jeg ordnet med kake eller andre ting og vi har invitert barna den dagen om de er med mor den dagen. Så hun gjør ingenting med farsdagen til faren til barna etter jeg kom inn i bildet :-) 

Får du noe oppmerksomhet på morsdagen? 

Hvis ikke så hadde ikke jeg gitt han noe heller.

Eksen min har aldri fått noe. Vi har aldri vært sammen. Faren til barnet i magen kommer ikke til å få noe om han fortsetter slik som han holder på nå.

Jeg ordner ikke noe fra småen til farsdag, han får julegave og bursdagsgave fra henne som jeg hjelper hun med, selv om han ikke gjør det samme... 

Har du ett godt forhold til nyedama? du kan jo spørre henne om hun ønsker å ta med Daniel på opplegget hun skal lage??

Hva har du fått av han på morsdagen? Jeg hadde nok gitt noe om dere har et greit forhold og det ikke føles altfor kleint :)

Løs problemet enkelt med å spørre sønnen din om han har lyst til å lage et kort eller noe annet enkelt og greit til faren sin. Ikke fordi det er din oppgave sånn sett, men det kan jo være at sønnen din synes det er hyggelig.

Back
Topp