Fars vekkerklokke under min permisjon

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Samboeren sover utrolig tungt, og våkner sjelden av alarmene sine. Jeg tror han har 5-6 alarmer over en halvtime, og jeg får hjerteattakk av dem om morgenen. Hvordan skal det funke med en baby på rommet? Noen som har gjort seg opp noen tanker om hverdagsrutinene i permisjonen?

Her er jeg skeptisk.. Jeg får ikke sove fordi mannen snorker, og våkner ofte på natta og må bytte soverom pga dette.. Håper virkelig at nattammingen Gjør meg like trøtt denne gangen, slik at jeg får sove igjen etterpå. Hvis ikke har vi ett STORT problem

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Høres kanskje litt rart ut, men her har vi planlagt to separate soverom når babyen kommer.
Mannen min drar på jobb kl 4 på natta i.o.m at han har 2 timer kjøring til jobb hver vei. Han trenger søvn, for å være i form til å kjøre så langt så tidlig på morran. Det er nok ikke så lett å sove med et gråtende spedbarn. + at jeg slipper vekkerklokkene hans.

Da vi fikk storebror, sov mannen på sofan i et halvt år. Storebror hadde kolikk, og sov ikke mer enn Max 2 timer pr natt over en lang periode.

Vi har derimot avtalt at mannen må ta storebror hvis han våkner på natta. (Før kl 4 vel og merke...)

Jeg slet mye med mannens "slumringsbehov" med vekkerklokken. Men så kjøpte vi Wake-up light! Når vekkerklokken ringer nå så er han allerede våken og leser nyhetene på mobilen.

Venter ei lita jente ❤️

Jag stör mig på sambons väckarklocka nu. Han snoozar typ jämnt, vilket gör att jag som har svårt att få nog sömn ändå ska få detta störmoment på minst 30 min varje morgon. Säger till honom gång på gång, att han inte får snooza, men han lär sig aldrig. Egoistiskt tycker jag!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Siden storesøster ble født så har jeg sovet mye lettere på natten og våknet av den minste lille ting. Så her har vi gjort det slik at når vekkerklokka ringer, så sparker jeg mannen ut av senga. Det skal ikke gå utover meg at han ikke klarer å våkne av vekkerklokka mtp at det er jeg som har tatt alle netter siden jenta vår ble fødtv og ho fortsatt er våken en del på nettene, så må jeg og få litt uforstyrret søvn.
Men må jo og sies at jenta vår våkner rundt da mannen skal stå opp uansett så det er han som tar seg av ho på morningen i ukedagene og følger henne i bhg før han går på jobb.
Vi har en regel som er at fra vi legger oss til kl er 06.00 er ho min og etter kl 06.00 så er det mannen som ta ho.
I helgene bytter vi på utifra hvordan nettene har vært, hvor slitene vi er og hvem som har mest behov for å sove.

Blir spennende å se hvordan ordningen blir når lillebror kommer, og om storesøster har fått et bedre søvnmønster innen da. Blir stress med ei som står i senga å hyler samtidig som jeg ammer lillebror feks.
Man må finne de løsningene som fungerer for familien og heller ha en stor takhøyde for at om en har ekstremt behov for en liten halvtime på sofaen før/etter middag eller få en dag innimellom til å sove til man våkner feks.

Jeg tenker at med et nytt barn så kommer nye rutiner og det må også mannen sørge for. Man kan ikke ligge å snooze med alarmen når man har et lite barn å ta hensyn til (og ikke minst til mamman). Ligger man å irriterer seg over mannens alarm får man heller bare riste i mannen til han våkner, tenker jeg, sparke ham ut av senga og forsøke å sove videre selv. I en familie må man tilpasse seg hverandre. Er det noe så irriterer, så snakk om det. Er ikke sikkert at gutta skjønner at det er et problem før man tar det opp på en ordentlig måte.

Jag har klagat på alarmet 100 ggr. Men verkar gå ut direkt. Eller att han inte kan styra sig som nyvaken. Jag får ofta mase och mase och nästan bli sint, innan han kanske tillslut stänger av snoozen. när han tillslut stängt den av har jag hunnit bli klarvaken av att vara irriterad. Ofta säger han att han stängt den av, och så.ringer den likaväl 20 min senare. Sover bäst de nätterna han somnar på soffan, och det är ganska ofta ;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her har mannen på maaaange alarmer før han kommer seg opp.. Stort sett våkner jeg å holler på å pisse på meg da :)
Men babyen hører jo lyden gjennom magen så jeg tenker at dette blir en "vane" lyd, akuratt som de andre ungene som snakker eller oss voksne.
Noen gjør alt så stille for at babyen skal sove som å ikke trekke i do eller hviske til hverandre å dette blir jo bare dumt for du kan ikke allti ha den stillheten, mye bedre å la babyen kunne sovne til lyder.. Mine unger sovner best om jeg setter på en maskin med klær etter leggetid ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp